Toyota nie zapomina o poprzednich generacjach Supry. Przywróci produkcję części do 3. i 4. generacji
29.05.2019 | aktual.: 28.03.2023 10:53
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Informacją tą podzielił się szef Gazoo Racing Company, Shigeki Tomoyama, podczas festiwalu promującego nową odsłonę Supry w Japonii. Gazoo Racing Company, jako sportowe ramię Toyoty, powoła nowy dział o nazwie GR Heritage Parts Project (Projekt Historycznych Części).
To tak naprawdę póki co jedyna pewna informacja dotycząca tej inicjatywy. W dalszych wypowiedziach Tomoyama przyznał, że na tę chwilę nie jest ustalona jeszcze lista konkretnych podzespołów, które będą wytwarzane. Nie jest także jeszcze znana data debiutu nowej inicjatywy. Sądząc po miejscu złożonej deklaracji można spodziewać się także, że części te będą oferowane wyłącznie na rynku japońskim, przynajmniej początkowo.
Zobacz także
Mimo wszystko zapowiedź Tomoyamy to na pewno dobra wiadomość dla wszystkich właścicieli i planujących renowację egzemplarzy Supry trzeciej i czwartej generacji, którzy na pewno znajdą sposób, by te podzespoły zdobyć.
Pomysł Toyoty wpisuje się w szerszy trend wśród koncernów motoryzacyjnych, które starają się pomóc hobbystom w utrzymywaniu klasyków i youngtimerów. Mazda oferuje w Japonii fabryczne, nowe części do pierwszej generacji MX-5, wliczając w to cały mechanizm składanego dachu i opony Bridgestone SF325. Nissan na krajowym rynku oferuje wiele części do kultowych modeli R32, R33 i R34.
W Polsce od 2018 roku działa z kolei autoryzowany serwis BMW Classic, w którym można przeprowadzać remonty samochodów i motocykli tej marki o wieku przekraczającym 20 lat. Podobne usługi oferuje w naszym kraju także między innymi Mercedes-Benz, Porsche i Ferrari.