Toyota Land Cruiser Legacy Overland to restomod z 5,7‑litrowym V8 GM

Legacy Overland to amerykańska firma specjalizująca się w modyfikacjach Toyot Land Cruiser FJ40. Jej najnowsze dzieło chwyta za serce. Terenowy klasyk zyskał współczesne wyposażenie i potężny silnik V8 nie tracąc przy tym nic ze swego wyjątkowego charakteru.

Kultowy Land Cruiser dzięki kilku modyfikacjom stał się bardziej wszechstronnym pojazdem.
Kultowy Land Cruiser dzięki kilku modyfikacjom stał się bardziej wszechstronnym pojazdem.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

10.03.2020 | aktual.: 22.03.2023 12:21

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jeśli chodzi o restomody na bazie klasycznych terenówek, Legacy Overland należy do absolutnej czołówki. Amerykański specjalista szczególnie upodobał sobie kultową Toyotę Land Cruiser FJ40. Prezentowany egzemplarz jest najlepszym dowodem na to, jaki potencjał drzemie w tym wyjątkowym pojeździe.

Auto, które widzicie na zdjęciach, zostało wyprodukowane w 1982 roku. Przez lata dzielnie służyło kilku właścicielom, aż w końcu trafiło do amerykańskiego warsztatu, gdzie zostało rozebrane do najmniejszej śrubki i gruntownie odrestaurowane.

Nadwozie zyskało piękny piaskowy lakier, który stanowi świetne tło dla kilku białych dodatków. Wśród nich znajdziemy klasyczne felgi ubrane w terenowe opony, zderzaki z dodatkowymi hakami, terenowy podnośnik zamontowany w specjalnym uchwycie przy drzwiach pasażera oraz oczywiście koło zapasowe na tylnej klapie.

Obraz
© mat. prasowe

Choć blaszany kokpit nie kipi luksusem, wyposażenie nie rozczarowuje. Kabina zyskała dodatkowe wygłuszenia, wygodne fotele wykończone skórą i nowy system audio z cyfrowym radiem oraz łącznością Bluetooth.

Poza tym na pokładzie znajdziemy również pełne oświetlenie LED, podniesione zawieszenie o większym skoku, współczesne, wydajne hamulce i wytrzymały, bardziej pojemny bak paliwa będący autorskim projektem Legacy Overland. Modyfikacja została zapewne wymuszona zastosowaniem większego i bardziej paliwożernego silnika.

Obraz
© mat. prasowe

Do napędu użyto tu 5,7-litrowego V8 produkcji General Motors, który generuje około 350 KM mocy. Za przeniesienie napędu na wszystkie cztery koła odpowiada 4-stopniowa przekładnia automatyczna, która powinna wpłynąć nie tylko na większą trwałość podzespołów, ale i przede wszystkim wygodę użytkowania.

Tak zmodyfikowany Land Cruiser, choć nadal prosty i niezbyt komfortowy, z pewnością może pochwalić się bardziej wszechstronnym charakterem niż bardzo surowy oryginał.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/29]
Źródło artykułu:WP Autokult
auta terenoweToyotaToyota Land Cruiser
Komentarze (0)