Toyota Camry. Ulubieniec Polaków od ponad 20 lat

I to nie dlatego, że Toyota Camry była samochodem bardzo popularnym, ale z tego powodu, że była obiektem marzeń. Dzisiaj Toyota zabiera nas w podróż w przeszłość, aby przypomnieć jak wyjątkowym samochodem jest największa limuzyna japońskiej marki.

Toyota Camry. Ulubieniec Polaków od ponad 20 lat
Źródło zdjęć: © Materiał Partnera
Julian Grabowski

12.10.2021 | aktual.: 14.03.2023 14:47

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Toyota ma w swojej ofercie na całym świecie samochody w zasadzie każdej klasy – od najmniejszych pojazdów miejskich, po terenówki i komfortowe limuzyny.

Przykładem tej ostatniej jest oczywiście Toyota Camry, największa limuzyna marki, jaką kiedykolwiek oferowano w sprzedaży w Polsce.

Toyota z kontenera

Historia tego modelu w naszym kraju rozpoczęła się w 1989 roku, co idealnie zgrało się ze zmianą ustroju i apetytem Polaków na zasmakowanie większej dawki luksusu. Problem był taki, że samochód ten nie był powszechnie dostępny.

Zresztą, zobaczcie sami jak Robert Mularczyk z Toyoty opowiada nieco o początkach tego auta, kiedy trzeba było jechać do portu w Gdyni, żeby osobiście zarezerwować dla siebie samochód wyjeżdżający z kontenera. Za tak podstawione auto płaciło się gotówką

Ile kosztowała Camry?

Około 120 milionów złotych, a to kwota na jaką przeciętny Polak pracował w tamtych czasach aż 49 lat, czyli w zasadzie przez całe swoje życie!

Dzisiaj Camry jest zdecydowanie bardziej przystępna, ponieważ cennik tego modelu startuje z pułapu 146 400 zł, a w ofercie finansowania można niż jeździć już od 1358 zł netto miesięcznie (usługa Kinto One) lub od 1631 zł w ofercie Toyota dla Ciebie.

Współczesna Toyota Camry, czyli hybryda

To długa i przestronna limuzyna, która łączy w sobie geny Toyoty z jakością i standardem Lexusa – auto ma nie tylko ogromne wnętrze i spory bagażnik, ale także zapewnia bardzo wysoki komfort jazdy.

Do tego Toyota Camry jest dzisiaj napędzana przez układ hybrydowy 4. generacji, czyli stworzony od nowa w zgodzie z najnowsza architekturą techniczną TNGA. Oznacza to, że pod maską pracuje silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra, a także silnik elektryczny i przekładnia planetarna – łączne parametry tego układu to 218 KM, co przekłada się na sprint do 100 km/h w 8,3 sekundy.

Camry to także jeden z najbardziej naszpikowanych techniką modeli Toyoty. Poza nowoczesnym napędem hybrydowym można tutaj znaleźć również cały pakiet zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę i zapewniających bezpieczeństwo.

Jednak więcej o topowej Toyocie dowiecie się z załączonego wideo, na którym inżynierowie Toyoty… rozkładają na czynniki pierwsze aż trzy modele Camry, różnych generacji!

Toyota Camry - hybrydowa limuzyna z historią | Toyota Insider

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)