Toyota Avensis nieustannie hitem wśród polskich klientów. Specjalnie dla nich pozostanie na rynku
Choć reprezentant Toyoty w klasie średniej to już stosunkowo stara konstrukcja, w żaden sposób nie przeszkadza to polskim klientom. Dlatego też na naszym rynku model ten pozostanie dłużej niż na jakimkolwiek innym w tej części świata.
13.07.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:48
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Może się to wydawać nieprawdopodobne, ale od debiutu obecnej, trzeciej generacji Toyoty Avensis minęło już blisko dziesięć lat. Pod koniec 2008 roku nowy model miał stawić czoła między innymi ostatniej generacji Opla Vectry i VW Passatowi B5.
Od tego czasu konkurencja bardzo się zmieniła, ale w żaden sposób nie osłabiło to pozycji Avensisa na polskim rynku. Mimo takiego stażu model Toyoty przez cały czas pozostaje w ścisłej czołówce swojego segmentu. W zestawieniu całego 2017 roku Avensis wyprzedził między innymi nowego Opla Insignię czy Forda Mondeo i dopiero teraz pojawiają się pierwsze miesiące, gdy ci rywale notują lepsze wyniki sprzedażowe.
Dzięki temu Polska była w ostatnich miesiącach największym odbiorcą Avensisa w całej Europie. Dlatego też, podczas gdy w większości krajów naszego kontynentu model ten zniknął z oferty już na początku tego roku, w Polsce będzie można go będzie kupić aż do połowy 2019 r. Jak potwierdza nam przedstawiciel Toyota Motor Poland, w brytyjskiej fabryce japońskiego koncernu w Burnaston trwa jeszcze produkcja tego modelu specjalnie na potrzeby polskiego rynku. Oznacza to, że nie będzie można już skonfigurować egzemplarza na zamówienie – dostępne będą takie, jakimi diler będzie dysponował na swoim parkingu.
Toyota Avensis pozostaje w polskiej ofercie jako mierzące 4,75 m sedan lub kombi. Obecnie standardowy cennik rozpoczyna się od ceny 89 900 zł i obejmuje ofertę leasingu 102,5 proc. W przyszłym roku Avensis zostanie pośrednio zastąpiony przez większego reprezentanta w klasie średniej, mierzącą 4,88 metra i występującą tylko w formie limuzyny Toyotę Camry. Największym kombi w gamie będzie debiutujący w podobnym czasie, nowy Auris Touring Sports, który dla wypełnienia luki po Avensisie zostanie odpowiednio powiększony.