Tor Modlin Rally Show już w sobotę 12 grudnia. Gdzie zobaczyć imprezę i kto będzie na starcie?

Pandemia koronawirusa wywróciła tegoroczny kalendarz imprez rajdowych. Odwołano również Rajd Barbórki, który co roku symbolicznie kończył sezon zmagań. Lukę tę postanowił wypełnić spontanicznie zorganizowanym przedsięwzięciem Leszek Kuzaj. W relacjach zobaczymy wiele z najgorętszych nazwisk polskiej sceny rajdowej, w tym załogę Anny Gańczarek-Rał, nad startem której serwis Autokult objął patronat medialny.

Anna Gańczarek-Rał z patronatem Autokultu (fot. Patryk Ptak)
Anna Gańczarek-Rał z patronatem Autokultu (fot. Patryk Ptak)
Mateusz Żuchowski

08.12.2020 | aktual.: 16.03.2023 15:19

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Tegoroczny sezon rajdowy przejdzie do historii jako wyjątkowy z wielu względów. W cyklu Mistrzostw Polski udało się zorganizować tylko trzy imprezy. Odwołane zostały również inne, takie jak słynny warszawski Rajd Barbórka. Symboliczne zakończenie jednak się odbędzie, choć w innej formie. Misję zorganizowania takiego wydarzenia wziął na siebie Leszek Kuzaj.

Jak sam mówi, Tor Modlin Rally Show będzie "dynamiczną formą rajdu połączonego z show". Imprezy tego typu, organizowane na torach wyścigowych, zyskują ostatnio coraz większą popularność. Jednym z pierwszych dużych wydarzeń tego typu było Monza Rally Show.

– Motywacja do zorganizowania takiej imprezy wyszła od samych zawodników. Wsłuchałem się w głosy mówiące, że w grudniu nie odbywają się żadne zawody. Tymczasem mamy w dyspozycji teren zamknięty, który możemy właściwie zabezpieczyć – mówi mi Rajdowy Mistrz Polski z lat 2002, 2004, 2005 i 2006.

Miko Marczyk na Torze Modlin (fot. Tor Modlin)
Miko Marczyk na Torze Modlin (fot. Tor Modlin)

Całą imprezę udało się zorganizować zaledwie w trzy tygodnie. – To będzie takie małe rajdowe święto na miarę naszych możliwości. Wszystko powstało spontanicznie i szybko. Jako Tor Modlin jesteśmy dumni, że udało się doprowadzić ten pomysł do skutku. Powalczyliśmy trochę z trasą, teraz mamy 37 km odcinków specjalnych i wieczorne kryterium. Zawody będą odbywały się na zasadach rajdu okręgowego, podobnie jak warszawska Barbórka – opowiada Kuzaj.

Ze względu na obowiązujący reżim sanitarny na terenie zmagań nie będą mogli przebywać kibice. Impreza będzie jednak szeroko relacjonowana w mediach, w tym na Autokulcie. Kilka oesów będzie udostępnionych w formie live streamu. Widzowie mogą się spodziewać więc łącznie kilku godzin relacji na żywo.

(fot. Tor Modlin)
(fot. Tor Modlin)

Tor Modlin Rally Show: kto wśród 50 zgłoszeń

Swoją obecność na torze potwierdziło wiele nazwisk z obecnej czołówki polskiego motorsportu. Na starcie stanie miedzy innymi aktualny Mistrz Polski (i WRC 3) Jari Huttunen. Organizatorzy zapowiadają udział kilkunastu samochodów grupy R5, wiele aut typu proto, będzie również klasa historyczna.

Do rywalizacji przystąpi również jedna z najbardziej znanych już polskich zawodniczek, czyli Anna Gańczarek-Rał. Będzie to dla niej powrót do motorsportu po wypadku na trasie Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski, jaki zaliczyła we wrześniu. Podczas gdy jej samochód przechodzi jeszcze przebudowę, poprowadzi wypożyczoną Hondę Civic 1.6 piątej generacji.

– Spontaniczna impreza zmotywowała nas do spontanicznego startu. Jesteśmy już po testach auta. Pierwszy raz będę startowała autem ze skrzynią kłową, jest to dla mnie zupełna nowość. Po prawej bez zmian. Moim pilotem będzie, podobnie jak na zeszłorocznej Barbórce, Wojtek "Dyemba" Habuda. Jeśli chodzi o plany odnośnie tego startu, to na tę chwilę powiem tylko, że chcemy się skupić na czerpaniu radości z faktu, że w tak trudnych warunkach udało się zorganizować takie wartościowe wydarzenie i pozwolić nam się ścigać – relacjonuje Anna Gańczarek-Rał, której start w Tor Modlin Rally Show serwis Autokult objął patronatem medialnym.

Więcej informacji wprost z Toru Modlin będziemy przekazywać już 12 grudnia podczas wydarzenia. Odwiedzajcie nasz serwis oraz konta w serwisach społecznościowych!

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)