Test wideo: Nissan Townstar - jazda za grosze?

Samochody dostawcze napędzane prądem to coraz częstszy widok na naszych ulicach. Zwłaszcza miejska logistyka może być ułatwiona przez przywileje, jakie jeszcze tym samochodom przysługują. Czy bezemisyjny Nissan Townstar sprawdzi się w roli auta stworzonego do pracy? Zapraszam do oglądania.

Maciej Gomułka

22.08.2023 | aktual.: 17.09.2023 15:04

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nissan Townstar to bliźniak Mercedesa Citana i Renault Kangoo. Występuje w odmianie osobowej oraz dostawczej. W obu przypadkach może być napędzany silnikiem spalinowym lub elektrycznym. W przypadku zasilania prądem kierowca ma do dyspozycji 122 KM. Bateria ma pojemność 44 kWh netto, co pozwoli pokonać całkiem sensowny dystans, zwłaszcza w mieście, gdzie można osiągnąć relatywnie niskie zużycie energii.

Nissan Townstar EV
Nissan Townstar EV© WP | Maciej Gomułka

Standardowa moc ładowarki pokładowej to 11 kW. W wyższych wersjach wyposażenia jest to drugie tyle, natomiast za dopłatą można wyposażyć samochód w gniazdo CCS i możliwość ładowania mocą do 80 kW, co przełoży się na czas uzupełniania energii w przedziale od 15 do 80 proc. wynoszący około 40 minut. Topowe odmiany wyposażone są standardowo w szybką ładowarkę pokładową.

Nissan Townstar EV
Nissan Townstar EV© WP | Maciej Gomułka

Jeżeli jesteście ciekawi, ile można przewieźć tą wersją Nissana Townstara, na jakie zużycie energii można liczyć w mieście i na trasie oraz jak kształtują się ceny, to zapraszam do oglądania.

Komentarze (0)