Test wideo: Honda CR‑V – wymyślanie koła na nowo
Kiedy myślisz o japońskim hybrydowym SUV-ie, prawdopodobnie masz przed oczami Toyotę RAV4. Jest jednak na rynku drugi, teoretycznie bardzo podobny samochód – Honda CR-V Hybrid, w którym w dodatku hybryda została stworzona według zupełnie innej koncepcji, niż Toyota. Tylko, czy "inna", znaczy lepsza od Toyoty?
05.05.2022 | aktual.: 30.09.2022 11:39
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Honda CR-V Hybrid – test wideo
Honda CR-V w wersji hybrydowej na pierwszy rzut oka wydaje się bardzo podobna do innego japońskiego SUV-a – Toyoty RAV4. Obie są hybrydami z napędem na cztery koła, których nie podłączymy do gniazdka, bo ładują się automatycznie, podczas jazdy.
Honda podeszła jednak do tematu zupełnie inaczej, niż Toyota i zastosowała ciekawe rozwiązania, tworząc między innymi układ przeniesienia napędu bez... skrzyni biegów!
Działanie skrzyni jest tu realizowane przez zestaw silników elektrycznych, które mogą nawet zapewnić bezpośrednie, sztywne połączenie kół z silnikiem spalinowym.
Po co to wszystko? Żeby w przeciwieństwie do innych hybryd obniżyć zużycie paliwa także podczas jazdy poza drogami miejskimi. Tylko, w jakim stopniu teoria pokrywa się tu z praktyką?