Test wideo: Honda CR‑V – wymyślanie koła na nowo
Kiedy myślisz o japońskim hybrydowym SUV-ie, prawdopodobnie masz przed oczami Toyotę RAV4. Jest jednak na rynku drugi, teoretycznie bardzo podobny samochód – Honda CR-V Hybrid, w którym w dodatku hybryda została stworzona według zupełnie innej koncepcji, niż Toyota. Tylko, czy "inna", znaczy lepsza od Toyoty?
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Honda CR-V Hybrid – test wideo
Honda CR-V w wersji hybrydowej na pierwszy rzut oka wydaje się bardzo podobna do innego japońskiego SUV-a – Toyoty RAV4. Obie są hybrydami z napędem na cztery koła, których nie podłączymy do gniazdka, bo ładują się automatycznie, podczas jazdy.
Honda podeszła jednak do tematu zupełnie inaczej, niż Toyota i zastosowała ciekawe rozwiązania, tworząc między innymi układ przeniesienia napędu bez... skrzyni biegów!
Działanie skrzyni jest tu realizowane przez zestaw silników elektrycznych, które mogą nawet zapewnić bezpośrednie, sztywne połączenie kół z silnikiem spalinowym.
Po co to wszystko? Żeby w przeciwieństwie do innych hybryd obniżyć zużycie paliwa także podczas jazdy poza drogami miejskimi. Tylko, w jakim stopniu teoria pokrywa się tu z praktyką?