Test opon zimowych i całorocznych GTU. Ogumienie w rozmiarze 185/65 R15

Choć trudno nam jeszcze pogodzić się z końcem lata, czas pomyśleć już o zimowym ogumieniu. Jeśli musimy kupić nowe opony, cenną podpowiedzią będzie niezależny test. Niemieckie GTU opublikowało wyniki dla grupy ogumienia do samochodów miejskich i kompaktowych. Sprawdzili też trzy opony całoroczne.

Zmotoryzowani coraz częściej wybierają opony całoroczne. Eksperci nie polecają ich jednak każdemu
Zmotoryzowani coraz częściej wybierają opony całoroczne. Eksperci nie polecają ich jednak każdemu
Źródło zdjęć: © JAKUB WYSOCKI/REPORTER/East News
Tomasz Budzik

01.10.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:57

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Zgodnie z przepisami minimalna wysokość bieżnika, przy której oponę można jeszcze użytkować, wynosi 1,6 mm. W praktyce zimowe opony lepiej wymienić już wtedy, gdy bieżnik spadnie poniżej 4 mm. Chodzi nie tylko o bezpieczeństwo, choć to oczywiście jest najważniejsze, ale i o prawo w innych europejskich państwach. Jeśli zimą wybierzemy się do jednego z państw UE, gdzie wymagany jest nie tylko zimowe ogumienie, ale i inna minimalna wysokość bieżnika, możemy dostać słony mandat.

Każda nowa opona musi być wyposażona w nalepkę informacyjną, dzięki czemu łatwiej dokonać wyboru. W przypadku zimowego ogumienia to jednak za mało do świadomego zakupu, ponieważ na naklejce znajdziemy tylko informacje dotyczące przyczepności przy hamowaniu na mokrej nawierzchni, generowanego hałasu i wydajności. Jeśli chcemy dowiedzieć się więcej, musimy sięgnąć do testów. Takich jak ten GTU. Wyniki uzyskane przez niemieckich ekspertów podajemy od najlepszego do najgorszego.

Opony zimowe

Continental WinterContact TS860

Ogólny wynik: 206/260

Jazda na śniegu: 66/80

Jazda na mokrej nawierzchni: 68/80

Jazda na suchej nawierzchni: 43/60

Opory toczenia, środowisko i cena: 29/40

Cena (za 1 szt.): 250 zł

Nokian WR D4

Ogólny wynik: 195/260

Jazda na śniegu: 65/80

Jazda na mokrej nawierzchni: 58/80

Jazda na suchej nawierzchni: 40/60

Opory toczenia, środowisko i cena: 32/40

Cena (za 1 szt.): 220 zł

Goodyear UltraGrip 9

Ogólny wynik: 191/260

Jazda na śniegu: 57/80

Jazda na mokrej nawierzchni: 68/80

Jazda na suchej nawierzchni: 40/60

Opory toczenia, środowisko i cena: 26/40

Cena (za 1 szt.): 230 zł

Dunlop Winter Response 2

Ogólny wynik: 186/260

Jazda na śniegu: 62/80

Jazda na mokrej nawierzchni: 57/80

Jazda na suchej nawierzchni: 39/60

Opory toczenia, środowisko i cena: 28/40

Cena (za 1 szt.): 220 zł

Kumho WinterCraft WP51

Ogólny wynik: 183/260

Jazda na śniegu: 60/80

Jazda na mokrej nawierzchni: 56/80

Jazda na suchej nawierzchni: 40/60

Opory toczenia, środowisko i cena: 27/40

Cena (za 1 szt.): 225 zł

Bridgestone Blizzak LM001

Ogólny wynik: 182/260

Jazda na śniegu: 58/80

Jazda na mokrej nawierzchni: 53/80

Jazda na suchej nawierzchni: 43/60

Opory toczenia, środowisko i cena: 28/40

Cena (za 1 szt.): 240 zł

Nexen Winguard Snow'G WH2

Ogólny wynik: 181/260

Jazda na śniegu: 60/80

Jazda na mokrej nawierzchni: 51/80

Jazda na suchej nawierzchni: 42/60

Opory toczenia, środowisko i cena: 19/40

Cena (za 1 szt.): 175 zł

Pirelli Cinturato Winter

Ogólny wynik: 177/260

Jazda na śniegu: 56/80

Jazda na mokrej nawierzchni: 59/80

Jazda na suchej nawierzchni: 36/60

Opory toczenia, środowisko i cena: 26/40

Cena (za 1 szt.): 230 zł

Kenda Wintergen 2 KR501

Ogólny wynik: 173/260

Jazda na śniegu: 67/80

Jazda na mokrej nawierzchni: 36/80

Jazda na suchej nawierzchni: 39/60

Opory toczenia, środowisko i cena: 31/40

Cena (za 1 szt.): 180 zł

Opony całoroczne

Continental AllSeasonContact

Ogólny wynik: 200/260

Jazda na śniegu: 64/80

Jazda na mokrej nawierzchni: 62/80

Jazda na suchej nawierzchni: 41/60

Opory toczenia, środowisko i cena: 33/40

Cena (za 1 szt.): 270 zł

Nokian Weatherproof

Ogólny wynik: 189/260

Jazda na śniegu: 54/80

Jazda na mokrej nawierzchni: 63/80

Jazda na suchej nawierzchni: 40/60

Opory toczenia, środowisko i cena: 31/40

Cena (za 1 szt.): 240 zł

Michelin CrossClimate+

Ogólny wynik: 180/260

Jazda na śniegu: 50/80

Jazda na mokrej nawierzchni: 52/80

Jazda na suchej nawierzchni: 52/60

Opory toczenia, środowisko i cena: 26/40

Cena (za 1 szt.): 290 zł

Ja zaznaczają eksperci GTU, opony całoroczne nie są rozwiązaniem dla każdego. Choć w przypadku opon Continentala i Nokiana wrażenia z jazdy po śniegu były podobne do tych, które towarzyszyły próbom z oponami zimowymi, to jednak zawiodły one podczas prób hamowania w letnich warunkach. 46,7 m w przypadku Continentala i 48 m Nokiana to w porównaniu z 40,9 m Michelina zbyt wiele. Według Niemców opony całoroczne to dobry sposób dla osób, które zimą rzadko wyjeżdżają z miasta lub nie robią tego wcale. To również ciekawa propozycja do miejskiego auta, jeśli mamy dwa pojazdy w rodzinie.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (17)