Test opon zimowych i całorocznych GTU. Ogumienie w rozmiarze 185/65 R15
Choć trudno nam jeszcze pogodzić się z końcem lata, czas pomyśleć już o zimowym ogumieniu. Jeśli musimy kupić nowe opony, cenną podpowiedzią będzie niezależny test. Niemieckie GTU opublikowało wyniki dla grupy ogumienia do samochodów miejskich i kompaktowych. Sprawdzili też trzy opony całoroczne.
01.10.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:57
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zgodnie z przepisami minimalna wysokość bieżnika, przy której oponę można jeszcze użytkować, wynosi 1,6 mm. W praktyce zimowe opony lepiej wymienić już wtedy, gdy bieżnik spadnie poniżej 4 mm. Chodzi nie tylko o bezpieczeństwo, choć to oczywiście jest najważniejsze, ale i o prawo w innych europejskich państwach. Jeśli zimą wybierzemy się do jednego z państw UE, gdzie wymagany jest nie tylko zimowe ogumienie, ale i inna minimalna wysokość bieżnika, możemy dostać słony mandat.
Każda nowa opona musi być wyposażona w nalepkę informacyjną, dzięki czemu łatwiej dokonać wyboru. W przypadku zimowego ogumienia to jednak za mało do świadomego zakupu, ponieważ na naklejce znajdziemy tylko informacje dotyczące przyczepności przy hamowaniu na mokrej nawierzchni, generowanego hałasu i wydajności. Jeśli chcemy dowiedzieć się więcej, musimy sięgnąć do testów. Takich jak ten GTU. Wyniki uzyskane przez niemieckich ekspertów podajemy od najlepszego do najgorszego.
Opony zimowe
Continental WinterContact TS860
Ogólny wynik: 206/260
Jazda na śniegu: 66/80
Jazda na mokrej nawierzchni: 68/80
Jazda na suchej nawierzchni: 43/60
Opory toczenia, środowisko i cena: 29/40
Cena (za 1 szt.): 250 zł
Nokian WR D4
Ogólny wynik: 195/260
Jazda na śniegu: 65/80
Jazda na mokrej nawierzchni: 58/80
Jazda na suchej nawierzchni: 40/60
Opory toczenia, środowisko i cena: 32/40
Cena (za 1 szt.): 220 zł
Goodyear UltraGrip 9
Ogólny wynik: 191/260
Jazda na śniegu: 57/80
Jazda na mokrej nawierzchni: 68/80
Jazda na suchej nawierzchni: 40/60
Opory toczenia, środowisko i cena: 26/40
Cena (za 1 szt.): 230 zł
Dunlop Winter Response 2
Ogólny wynik: 186/260
Jazda na śniegu: 62/80
Jazda na mokrej nawierzchni: 57/80
Jazda na suchej nawierzchni: 39/60
Opory toczenia, środowisko i cena: 28/40
Cena (za 1 szt.): 220 zł
Kumho WinterCraft WP51
Ogólny wynik: 183/260
Jazda na śniegu: 60/80
Jazda na mokrej nawierzchni: 56/80
Jazda na suchej nawierzchni: 40/60
Opory toczenia, środowisko i cena: 27/40
Cena (za 1 szt.): 225 zł
Bridgestone Blizzak LM001
Ogólny wynik: 182/260
Jazda na śniegu: 58/80
Jazda na mokrej nawierzchni: 53/80
Jazda na suchej nawierzchni: 43/60
Opory toczenia, środowisko i cena: 28/40
Cena (za 1 szt.): 240 zł
Nexen Winguard Snow'G WH2
Ogólny wynik: 181/260
Jazda na śniegu: 60/80
Jazda na mokrej nawierzchni: 51/80
Jazda na suchej nawierzchni: 42/60
Opory toczenia, środowisko i cena: 19/40
Cena (za 1 szt.): 175 zł
Pirelli Cinturato Winter
Ogólny wynik: 177/260
Jazda na śniegu: 56/80
Jazda na mokrej nawierzchni: 59/80
Jazda na suchej nawierzchni: 36/60
Opory toczenia, środowisko i cena: 26/40
Cena (za 1 szt.): 230 zł
Kenda Wintergen 2 KR501
Ogólny wynik: 173/260
Jazda na śniegu: 67/80
Jazda na mokrej nawierzchni: 36/80
Jazda na suchej nawierzchni: 39/60
Opory toczenia, środowisko i cena: 31/40
Cena (za 1 szt.): 180 zł
Opony całoroczne
Continental AllSeasonContact
Ogólny wynik: 200/260
Jazda na śniegu: 64/80
Jazda na mokrej nawierzchni: 62/80
Jazda na suchej nawierzchni: 41/60
Opory toczenia, środowisko i cena: 33/40
Cena (za 1 szt.): 270 zł
Nokian Weatherproof
Ogólny wynik: 189/260
Jazda na śniegu: 54/80
Jazda na mokrej nawierzchni: 63/80
Jazda na suchej nawierzchni: 40/60
Opory toczenia, środowisko i cena: 31/40
Cena (za 1 szt.): 240 zł
Michelin CrossClimate+
Ogólny wynik: 180/260
Jazda na śniegu: 50/80
Jazda na mokrej nawierzchni: 52/80
Jazda na suchej nawierzchni: 52/60
Opory toczenia, środowisko i cena: 26/40
Cena (za 1 szt.): 290 zł
Ja zaznaczają eksperci GTU, opony całoroczne nie są rozwiązaniem dla każdego. Choć w przypadku opon Continentala i Nokiana wrażenia z jazdy po śniegu były podobne do tych, które towarzyszyły próbom z oponami zimowymi, to jednak zawiodły one podczas prób hamowania w letnich warunkach. 46,7 m w przypadku Continentala i 48 m Nokiana to w porównaniu z 40,9 m Michelina zbyt wiele. Według Niemców opony całoroczne to dobry sposób dla osób, które zimą rzadko wyjeżdżają z miasta lub nie robią tego wcale. To również ciekawa propozycja do miejskiego auta, jeśli mamy dwa pojazdy w rodzinie.