Te SUV‑y kupujemy najczęściej. Najnowszy ranking

SUV-y - od powstania tego segmentu - zyskują coraz większą rzeszę zwolenników w Europie i w Polsce. Trend ten doskonale rozszyfrowali producenci, którzy zalewają nas licznymi premierami. Sprawdź, który model był królem SUV-ów w 2018 r. i jak wygląda reszta stawki.

Mercedes-Benz GLC jest liderem w segmencie premium, ale tylko wtedy, gdy uznamy jego dwie wersje nadwoziowe za jeden model.
Mercedes-Benz GLC jest liderem w segmencie premium, ale tylko wtedy, gdy uznamy jego dwie wersje nadwoziowe za jeden model.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

29.01.2019 | aktual.: 28.03.2023 12:00

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Polski rynek samochodów typu SUV w 2018 r. wzrósł o 26,3 proc. Niedoścignioną pod względem liczby zarejestrowanych aut typu SUV jest najtańsza na rynku Dacia Duster. Jak wynika z danych opublikowanych przez Samar, w 2018 r. w naszym kraju zarejestrowano 9844 egzemplarze tego modelu. Jego najsilniejszą, choć i tak nie stanowiącą dużego zagrożenia konkurencją, był Nissan Qashqai (8537 rejestracji) oraz Hyundai Tucson (8537).

Prawdziwym hitem można określić natomiast Toyotę C-HR, która co prawda zajęła dopiero czwarte miejsce, ale jak na tak mało praktyczne auto - w przeciwieństwie do pozostałych - trzyma się bardzo dobrze. Narzekający na wysoką cenę VW Tiguana najwyraźniej nie znają wartości tego modelu, ale klienci już ją poznali. Był piątym najpopularniejszym SUV-em na rynku. Zaskakująco słabo wypadła natomiast Kia Sportage (6. miejsce).

Prawdziwy lider segmentu premium - Volvo XC60
Prawdziwy lider segmentu premium - Volvo XC60© fot. mat. prasowe

Wśród marek premium, równie mocnym "zawodnikiem" jak Duster w markach popularnych jest Volvo XC60. 4353 rejestracji to lepszy wynik od wielu znacznie tańszych aut. Drugie w segmencie premium Audi Q5 (liczba rejestracji 2566) nie stanowi dla szwedzkiego modelu żadnego zagrożenia. Nieco inaczej wygląda sytuacja Mercedesa GLC, bo na ten model składają się odmiana klasyczna i oznaczona jako coupe z innym kształtem nadwozia. Gdyby zsumować wynik obu, mielibyśmy 4755 rejestracji, co wskazywało by go jako zwycięzcę.

Top 10 najpopularniejszych* SUV-ów w Polsce w 2018 roku:

  1. Dacia Duster - 9844 rejestracji
  1. Nissan Qashqai - 8537 rejestracji
  1. Hyundai Tucson - 8065 rejestracji
  1. Toyota C-HR - 7355 rejestracji
  1. Volkswagen Tiguan - 6847 rejestracji
  1. Kia Sportage - 6082 rejestracji
  1. Toyota RAV4 - 4892 rejestracji
  1. Volvo XC60 - 4353 rejestracji
  1. Renault Captur - 3960 rejestracji
  1. Suzuki Vitara - 3764 rejestracji

*najczęściej rejestrowanych

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (22)