Te modele Polacy kupują chętniej prywatnie niż na firmy. Głównie azjatyckie

Polski rynek nowych samochodów definiują firmy. To one kupują ok. 70 proc. aut, a przeciętny Kowalski nie ma wielkiego wpływu na popularność konkretnych modeli. Są jednak takie, których firmy raczej nie wybierają i te można naprawdę nazwać ulubionymi autami Polaków.

Ładny, dobrze wyposażony, w każdym obszarze przynajmniej dobry - stąd duża popularność u osób prywatnych.
Ładny, dobrze wyposażony, w każdym obszarze przynajmniej dobry - stąd duża popularność u osób prywatnych.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

03.09.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:54

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Większość najpopularniejszych modeli samochodów w Polsce, a na pewno wszystkie z pierwszej dwudziestki, są dlatego wysoko w zestawieniu, gdyż większość klientów je wybierających to firmy. Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar opublikował jednak dane, które jasno pokazują, które modele mają większe wzięcie wśród osób prywatnych niż u klientów flotowych.

Okazuje się, że Polacy indywidualnie bardziej lubią japońskie i koreańskie samochody. Numerem jeden zestawienia jest Suzuki Celerio, którego zarejestrowano od początku roku do końca lipca 285 sztuk, z czego aż 85,7 proc. na osoby prywatne. Innym modelem, który nie zyskał sobie popularności wśród firm jest Hyundai ix20 (82,2 proc.).

O ile te dwa autka raczej ze zrozumiałych względów trafiają do garażu osób prywatnych, o tyle zaskakujący wynik uzyskał Hyundai i10. 80 proc. zakupów to zakupy indywidualne, a przecież to bardzo bliski konkurent Škody Citigo czy VW upa! Najwyraźniej Hyundai nie oferuje tak korzystnych programów flotowych i rabatów jak marki grupy VW.

63,6 proc. klientów na Opla Crosslanda X to osoby fizyczne
63,6 proc. klientów na Opla Crosslanda X to osoby fizyczne© fot. mat. prasowe

Swoją drogą, w przygotowanym zestawieniu 30 modeli, które mają większe wzięcie wśród osób fizycznych nie ma żadnego z Grupy VW. Nie ma też żadnego modelu premium, a jeśli chodzi o marki niemieckie, to jest tylko Opel (cztery modele). Jest natomiast 11 modeli japońskich i 10 koreańskich, zatem głównie pojazdy azjatyckie.

Samochodem, który był rejestrowany w największej liczbie egzemplarzy, ale wciąż większość trafiła do klientów prywatnych jest Hyundai i20 (2660 szt.). Inne modele, które rejestrowano w liczbie większej niż 2000 to Toyota Aygo (2592 szt.) oraz Suzuki Vitara (2539 szt.).

Podsumowując statystyki rejestracji wszystkich modeli poszczególnych marek, okazuje się, że całościowo tylko cztery marki rejestrują więcej samochodów klientom prywatnym. Są to kolejno: Suzuki (61,8 proc.), Ssangyong (57,6 proc.), Honda (53,3 proc.) i Mitsubishi (50,2 proc.).

zestawienie modeli samochodów kupowanych chętniej przez osoby fizyczne niż firmy

model

odsetek zakupów

przez osoby fizyczne

Suzuki Celerio85,7%
Hyundai ix2082,2%
Hyundai i1080,0%
Kia Venga78,1%
Opel Karl72,0%
Opel Meriva71,8%
Ssangyong Korando71,2%
Suzuki Ignis71,2%
Mitsubishi ASX69,4%
Dacia Logan68,9%
Honda HR-V68,7%
Fiat Panda68,5%
Kia Picanto68,5%
Toyota Aygo67,5%
Ssangyong Tivoli67,0%
Citroen C166,6%
Honda Jazz64,0%
Mitsubishi Space Star63,7%
Suzuki Jimny63,7%
Opel Crossland X63,6%
Suzuki Vitara63,5%
Nissan Micra63,1%
Suzuki Swift63,1%
Citroen C462,5%
Hyundai Elantra62,5%
Kia Stonic62,5%
Fiat Punto62,4%
Kia Carens61,0%
Opel Adam59,5%
Hyundai i2057,0%
źródło: Samar
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (5)