Tata ZEST i BOLT – nowa jakość? [wideo]

Podczas targów w New Dehli Tata zaprezentowała dwa nowe modele: sedana ZEST i hatchbacka BOLT.

Tata BOLT
Tata BOLT
Wojciech Kaczałek

05.02.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:43

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

ZEST i BOLT to de facto ten sam samochód, ale w różnych wersjach nadwoziowych. Auta zbudowano w zgodzie z nowym językiem stylistycznym marki Tata o nazwie DesignNext. Wiemy, że sedan ma 3995 mm długości, 1695 mm szerokości oraz 1570 mm wysokości i waży 1106 kg.

Nowe pojazdy powstały pod okiem stylistów z kilku ośrodków, a konkretnie w miastach Pune (Indie), Coventry (Wielka Brytania) i Turyn (Włochy). ZEST oraz BOLT nie powalają wzornictwem, ale nie wyglądają źle. Całkiem ciekawie prezentuje się wnętrze z elementami wykonanymi z czarnego błyszczącego tworzywa.

Tata ZEST
Tata ZEST

Tata podaje, że sedan i hatchback to tzw. samochody globalne. Mają być sprzedawane także poza Indiami, ale nie wiadomo jeszcze, na których rynkach.

ZEST i BOLT powstały na platformie zwanej X1. W palecie silnikowej znajdzie się m.in. Revotron, czyli 4-cylindrowy motor benzynowy 1,2 turbo rozwijający 85 KM i 140 Nm. W gamie będzie też jednostka wysokoprężna o pojemności 1,3 l produkcji Fiata, generująca 90 KM i 200 Nm.

Napęd trafia na koła przednie za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni ręcznej. W przypadku diesla do wyboru będzie także zautomatyzowana przekładnia manualna F-Tronic.

W wyposażeniu nowych modeli marki Tata znajdzie się m.in. system multimedialny HARMAN. Można nim sterować głosowo, za pośrednictwem 5-calowego ekranu dotykowego lub smartfona. W skład systemu wchodzi m.in. nawigacja satelitarna. Z samochodu będzie się można połączyć z mediami społecznościowymi.

Tata ZEST i BOLT wejdą do sprzedaży w tym roku, początkowo w Indiach.

Tata BOLT - galeria zdjęć

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/4]

Tata ZEST- galeria zdjęć

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (4)