Suzuki wycofuje się z USA, a popyt na auta marki rośnie
Po tym, jak Suzuki ogłosiło rezygnację ze sprzedaży samochodów w Stanach Zjednoczonych, wzrosła sprzedaż aut marki w tym kraju.
25.12.2012 | aktual.: 07.10.2022 21:06
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Po tym, jak Suzuki ogłosiło rezygnację ze sprzedaży samochodów w Stanach Zjednoczonych, wzrosła sprzedaż aut marki w tym kraju.
American Suzuki Motor Corp., firma odpowiedzialna za dystrybucję samochodów japońskiej firmy na terenie Stanów, w listopadzie ogłosiła bankructwo. Popyt na auta marki od lat był znacznie niższy od oczekiwanego.
W 2003 r. Suzuki ogłosiło, że planuje sprzedawać 200 000 osobówek rocznie w USA. W szczytowym roku 2007 firmie udało się osiągnąć rezultat w wysokości 100 000 egzemplarzy. Później było jeszcze gorzej. Do końca listopada tego roku z amerykańskich salonów Suzuki wyjechało 23 412 pojazdów, o 3 % mniej w porównaniu do 11 miesięcy 2011 r. Połowę wolumenu stanowił model SX4 (11 809).
Jednak w samym listopadzie popyt na auta japońskiego wytwórcy wzrósł o ponad 20 % w stosunku do wcześniejszych miesięczny, a sprzedaż wyniosła 2224 sztuki. W grudniu jest podobnie, ale konkretne dane dot. tego miesiąca zostaną opublikowane na początku 2013 r. Lepsze wyniki nie wpłynął na decyzję w sprawie zlikwidowania działu odpowiedzialnego za auta w USA. Suzuki podjęło jednak decyzję o imporcie z Japonii dodatkowych 2500 samochodów.
Wzrost popularności można wytłumaczyć m.in. tym, że dealerzy Suzuki znacznie obniżyli ceny. W dodatku nowe auta zostały objęte 7-letnią gwarancją, która będzie honorowana pomimo wycofania się przedsiębiorstwa z rynku pojazdów osobowych. Salony Suzuki nie znikną bowiem ze Stanów, ponieważ wciąż będą się zajmowały dystrybucją motocykli, quadów czy łodzi.