Suzuki Vitara po faceliftingu. Jeszcze przed premierą znamy cenę
Nowe Suzuki Vitara napędzane silnikami turbodoładowanymi będzie miało swoją premierę w Polsce 14 września podczas kampanii Roadshow Suzuki. Jednak już teraz wiemy, ile ma kosztować.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nowe Suzuki Vitara ma zmieniony front, nowe reflektory i przedni zderzak. Z tyłu są przeprojektowane lampy, a obręcze z metali lekkich mają nowy kształt. We wnętrzu uświadczymy kolorowego ekranu komputera oraz bardziej miękkich materiałów. Na liście wyposażenia pojawią się asystent martwego pola, czujniki cofania z funkcją wykrywania ruchu poprzecznego za pojazdem oraz system rozpoznający znaki drogowe.
Ważniejszą zmianą jest bazowy silnik Vitary o pojemności 1,0 l z turbodoładowaniem i mocą 112 KM. Zastąpi on wolnossącą jednostkę 1,6 o mocy 120 KM. Będzie łączony zarówno z automatyczną skrzynią biegów, jak i napędem na cztery koła AllGrip.
Większy silnik 1.4 BoosterJet o mocy 140 KM pozostaje bez zmian, poza spełnieniem nowej normy emisji spalin Euro 6d temp.
Nowa Vitara startuje z ceną 64 900 zł w specyfikacji Comfort. Wersja przed liftingiem z jednostką 1.6 VVT kosztuje katalogowo 3000 zł mniej. Za najtańsza odmianę nowej Vitary z napędem AllGrip zapłacimy 81 900 zł w wersji Premium. I tu ciekawostka, bo wcześniejszą można było kupić za 69 900 zł, ale w specyfikacji Comfort. Odpowiednik premium jest i tak tańszy o 3000 zł. Nie zmienia się dopłata za automat – 7000 zł – oraz za napęd na cztery koła – 10 000 zł.
Mocniejsza Vitara 1.4 BoosterJet ma kosztować teraz od 78 900 zł w specyfikacji premium i tym razem jest taniej, ponieważ poprzednik był z tą jednostką oferowany wyłącznie w drogiej wersji S od 85 900 zł. Na razie importer nie przewiduje wersji S, natomiast obok bazowej Comfort i wyższej Premium, będą jeszcze XLED oraz XLED Sun.
Przypominam, że Suzuki Vitara to najchętniej kupowany w Polsce model tej marki. Jest też numerem jeden ogólnie na rynku węgierskim, gdzie sprzedaje się dwukrotnie lepiej od Škody Octavii.