Suzuki Alto - facelifting maleństwa
Od czasu oficjalnej premiery pierwszej generacji Suzuki Alto minęły już 33 lata, podczas gdy najnowszy model dostępny jest na rynku od 2009 roku, czyli od 3 lat. Japończycy uznali, że przydałby mu się mały facelifting.
07.09.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:51
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Od czasu oficjalnej premiery pierwszej generacji Suzuki Alto minęły już 33 lata, podczas gdy najnowszy model dostępny jest na rynku od 2009 roku, czyli od 3 lat. Japończycy uznali, że przydałby mu się mały facelifting.
Pomimo tego, że przy obecnej promocji jesiennej w salonach Suzuki, nowe Alto można kupić już za 31 900 zł, nie jest to bardzo popularny model na polskich drogach. Zupełnie inaczej jest na rynkach azjatyckich, a zwłaszcza w Chinach.
Dlatego właśnie to w Chinach odbędzie się premiera poliftingowej wersji Alto. Najbardziej zauważalną zmianą jest całkowicie nowy pas przedni z inną pokrywą silnika, zderzakiem, grillem oraz reflektorami. Teraz małe Suzuki nabrało odrobiny powagi.
Z tyłu zaszły mniej gruntowne zmiany ograniczające się do zmiany kształtu zderzaka oraz świateł. Łatwo także zauważyć, że szyby tylnych drzwi zostały przedzielone listwą i teraz będą one sterowane elektrycznie. We wnętrzu tradycyjnie pojawiły się nowe materiały wykończeniowe oraz zmieniona paleta kolorów.
Suzuki zdecydowało, że pod maską poliftingowego Alto będzie pracowała dokładnie ta sama jednostka benzynowa o pojemności 1,0 l i mocy 68 KM. Silniczek sprawia, że auto rozpędza się do prędkości maksymalnej 155 km/h spalając średnio 4,3 l paliwa na 100 km.
PS Tomasz, dzięki za cynk!
Źródło: AutoŚwiat