Straż miejska w Krakowie kupiła samochód elektryczny. Hyundai będzie tropił pył PM 2,5 i PM 10
Hyundai Ioniq Electric (z napędem elektrycznym) będzie służył krakowskiej straży miejskiej do przewozu sprzętu kontrolującego jakość powietrza. Aparatura ma mierzyć zawartość pyłu zawieszonego PM 2,5 i PM 10.
09.10.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:58
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nowy elektryczny hyundai ioniq należący do straży miejskiej w Krakowie jest także wyposażony w detektor wielogazowy i kamerę termowizyjną. Oprócz niej na pokładzie jest też dron, który ma pozwolić na obserwację stanu wałów przeciwpowodziowych, lokalizowanie nielegalnych wysypisk śmieci i odpadów niebezpiecznych. Oprócz tego ma umożliwić określanie rodzaju zanieczyszczeń w zbiornikach wodnych.
Zakup auta i innych nowych urządzeń został sfinansowany z rezerw budżetowych z 2018 roku przeznaczonych na zarządzanie kryzysowe. Łączny koszt wydatków sięgnął 285,7 tys. zł, z czego hyundai Ioniq kosztował 150 tys. zł, dron z dodatkami ponad 31 tys. zł, analizator pyłu Dusttrakk 43 tys. zł, a kamera prawie 63 tys. zł.
Sam Hyundai Ioniq Electric został przestawiony w 2016 roku. Jedną ze znaczących różnic między nim, a wersją Ioniq Hybrid jest... różnica rozmiarów bagażnika. Elektryczny hyundai ma 93 litry mniejszy kufer. Teoretyczny zasięg Ioniqa Electric wynosi 280 km. W naszych osiągnęliśmy praktyczny zasięg na pułapie 260-270 km i średnie zużycie energii 12 kWh/100 km.
Ładowanie Hyundaia Ioniq Electric szybką ładowarką od 0 do 80 proc. akumulatora trwa wg producenta 23 minuty. Zwykłym gniazdkiem 230 V do pełna naładujemy ten elektryczny samochód w 4 godziny i 25 min. Bateria ma 8-letnią gwarancję ograniczoną przebiegiem 200 tys. km.