Strach przed błotem – Project Kahn Range Rover TDV8 (2010)

Co można zrobić z luksusowym samochodem terenowym wyposażonym w silnik wysokoprężny? Współpracująca z Cosworth’em firma Project Kahn ma już swój pomysł.

Strach przed błotem – Project Kahn Range Rover TDV8 (2010)
Olgierd Lachowski

19.12.2010 | aktual.: 13.10.2022 13:50

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Project Kahn Range Rover TDV8 fot.2
Project Kahn Range Rover TDV8 fot.2

Range Rover to synonim luksusu „zamkniętego” w porządnym samochodzie terenowym. Porządna terenówka musi mieć porządne silniki. Jedną z takich odpowiednich jednostek napędowych jest 4,4-litrowy „diesel”.

Turbodoładowany silnik ma słuszną moc 313 KM, a jego maksymalny moment obrotowy osiąga wartość 700 Nm w zakresie 1500-3350 obr./min. Land Rover podkreśla, że w połączeniu z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów udało się uzyskać bardzo dobre osiągi (przyspieszenie 0-100 km/h: 7,80 s, prędkość maksymalna: 210 km/h), ale również zmniejszyć emisję CO2 z 294 do 253 g/km.

Project Kahn Range Rover TDV8 fot.3
Project Kahn Range Rover TDV8 fot.3

Brytyjska firma Project Kahn uznała, że 313 KM to za mało i poprosiła inżynierów Coswortha o wzmocnienie silnika. Wiadomo, że Cosworth opracował nowy układ wydechowy, ale co zrobił więcej, by sprostać wymaganiom Kahna, tuner nie informuje. Znany jest za to wynik przeróbek. Teraz jednostka napędowa może poszczycić się mocą 500 KM. Moment obrotowy jest nieznany.

W czasie, gdy Cosworth pracował nad silnikiem, ekipa Kahna zajęła się resztą auta. Przemodelowano przedni zderzak, zainstalowano inne progi i coś, co ma przypominać tylny dyfuzor. Dla kontrastu z czarnym nadwoziem niektóre elementy pomalowano na kolor srebrny. Samochód porusza się teraz na kołach z 22-calowymi felgami.

Project Kahn Range Rover TDV8 fot.6
Project Kahn Range Rover TDV8 fot.6

Tapicerka wnętrza może zostać wymieniona na nową, pikowaną skórę, która jest zszywana nicią w kolorze srebrnym. Nie brakuje też dodatków w postaci aluminiowych wstawek na desce rozdzielczej i drzwiach.

Tylko wsiąść i jechać, byle nie w błoto, bo szkoda ubrudzić taki samochód.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8, ZS
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Objętość skokowa: ≈4400 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 500 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: ≈ 113,64 KM/l (seryjny – ≈ 71,14 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 22”
  • Koła tylne: 22”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2580 kg
  • Stosunek masy do mocy: 5,16 kg/KM (seryjny – 8,24 kg/KM)
  • Długość: 4972 mm
  • Szerokość: 2034 mm
  • Rozstaw osi: 2880 mm

Źródło: carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
tuningauta terenoweLand Rover
Komentarze (0)