Ssangyong obiecuje: nowy SUV w 2015 roku

Kolejny koncept pojawi się już w Genewie.

Ssangyong obiecuje: nowy SUV w 2015 roku
Piotr Wereszczyński

07.02.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:42

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Ssangyong zapowiada nowego crossovera. Koreański producent, którego auta pod względem stylistycznym prezentują się co raz lepiej, chce walczyć o klientów zupełnie nową konstrukcją. Już w przyszłym roku ma zadebiutować plasowany poniżej Korando kompaktowy SUV.

Podczas zbliżającego się salonu motoryzacyjnego w Genewie producent zaprezentuje koncept XLV (eXciting smart Lifestyle Vehicle), który będzie już jednym z ostatnich przed premierą produkcyjnej wersji auta. Crossover jest o blisko 30 centymetrów dłuższy od XIV-1 jednak nadal plasuje go to poniżej BMW X1 czy Volkswagena Tiguana.

Obraz

XLV będzie mógł pochwalić się długością 4430 mm, szerokością 1845 mm i wysokością 1600 mm. Istotny jest tutaj jednak rozstaw osi, który wynosi 2600 mm czym nie wyróżnia się ponad klasową średnią. Jak jednak zapewnia producent w środku znajdzie się miejsce na 3 rzędy siedzeń i 7 foteli. Ssangyong w swojej informacji prasowej podaje ponadto, że jeden z foteli będzie mógł się przesuwać pomiędzy 2. i 3. rzędem dając możliwość w miarę elastycznego aranżowania przestrzeni wewnątrz auta.

Pod maską znajdzie się układ hybrydowy złożony z silnika wysokoprężnego o pojemności 1,6 litra oraz wspomagającej go jednostki elektrycznej.

[aktualizacja 5 marca]

Obraz

Auto zgodnie z przewidywaniami pojawiło się na genewskim salonie. Ssangyong XLV na zdjęciach prezentuje się równie osobliwie jak w pierwszych informacjach prasowych. Wewnątrz można bowiem znaleźć 7 osobnych foteli: po 2 w każdym z 3 rzędów i jeden wędrujący po tylnej części pojazdu. Ciekawym gadżetem jest szklany dach z regulowaną przezroczystością.

Obraz

Pod maską tak jak zapowiadał producent pracuje 1,6-litrowy diesel wspomagany silnikiem elektrycznym o mocy 10 kW. Samochód w wersji z manualną skrzynią biegów ma produkować zaledwie 98 g dwutlenku węgla na 1 km.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/20]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)