Sportowy Samochód Roku 2014 Czytelników Autokult.pl [ankieta]
Przez ponad tydzień mogliście na forum dyskutować które samochody zasługują na nominację do tytułu najlepszego auta sportowego roku 2014. Teraz czas wybrać zwycięzcę. W ubiegłym roku postawiliście na Nissana GT-R Nismo. Drugie miejsce zajęło LaFerrari. Na najniższej pozycji podium uplasowała się Alfa Romeo 4C.
16.01.2015 | aktual.: 20.10.2022 20:54
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Prześledziliśmy dyskusję na forum i przedyskutowaliśmy Wasze sugestie w gronie redakcyjnym. Ostateczną listę kandydatów do tytułu Sportowego Samochodu Roku 2014 Czytelników Autokult.pl prezentujemy poniżej.
Audi S1 Sportback zadebiutowało na początku roku 2014. Legendarne oznaczenie z rajdowej maszyny powróciło w formie, jakiej kilka dekad temu nikt by się nie spodziewał. W dodatku na pokładzie zawitał napęd quattro oraz ręczna skrzynia biegów. Czy mały hot hatch godnie nosi nazwę swojego dalekiego krewnego z odległych czasów?
[u]Dane techniczne Audi S1 Sportback:[/u]
Pojemność i układ silnika: 2,0 l R4
Moc: 231 KM
Moment obrotowy: 370 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,9 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Masa: 1340 kg
Cena: od 132 000 zł
Trzecia generacja Audi TT zadebiutowała na ubiegłorocznych targach samochodowych w Genewie. Jak zawsze w przypadku Audi, obyło się bez rewolucji w stylistyce. Zachowano sylwetkę znaną z wcześniejszych modeli, a detale wymodelowano tak, by pasowały do aktualnego języka stylistycznego marki. Wśród nowości na pokładzie nowego TT znalazł się wirtualny kokpit.
[u]Dane techniczne Audi TT:[/u]
Pojemność i układ silnika: 2,0 l R4
Moc: 230 KM
Moment obrotowy: 370 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h: 6 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Masa: 1305 kg
Cena: od 159 200 zł
Superhybryda BMW przez wielu została okrzyknięta najbardziej futurystycznie wyglądającym samochodem produkcyjnym. Niezwykła jest tu jednak nie tylko stylistyka, ale również napęd. Jest to bowiem hybryda typu plug-in wykorzystująca silnik elektryczny oraz benzynową jednostkę o pojemności zaledwie 1,5 l.
[u]Dane techniczne BMW i8:[/u]
Pojemność i układ silnika: 1,5 l R3 + silnik elektryczny
Moc: 362 KM
Moment obrotowy: 570 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,4 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Masa: 1485 kg
Cena: od 573 900 zł
Chevrolet przedstawiając Corvette C7 Z06 stwierdził, że będzie to maszyna szybsza niż ZR-1 poprzedniej generacji. Samochód zadebiutował na targach samochodowych NAIAS w Detroit w styczniu 2014, a w drugiej połowie roku poznaliśmy europejskie ceny.
[u]Dane techniczne Corvette C6 Z06:[/u]
Pojemność i układ silnika: 6,2 l V8
Moc: 659 KM
Moment obrotowy: 881 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,2 s
Prędkość maksymalna: 330 km/h
Masa: 1598 kg
Cena: od 409 500 zł
Ferrari 458 Speciale A to najmocniejszy spider w historii włoskiej marki. 4,5-litrowe V8 generuje tu aż 605 KM. Ferrari twierdzi, że nie tylko moc jest tu istotna, ale również masa. Auto przytyło tylko nieznacznie w stosunku do zamkniętego Speciale. Różnica w masie wynosi około 50 kg.
[u]Dane techniczne Ferrari Speciale A:[/u]
Pojemność i układ silnika: 4,5 l V8
Moc: 605 KM
Moment obrotowy: 540 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h: 3 s
Prędkość maksymalna: 325 km/h
Masa: 1340 kg
Cena: od 1 640 000 zł
W tym roku na rynek trafiła szósta generacja legendarnego Forda Mustanga. Auto dostępne jest w trzech podstawowych wersjach. Najmniejszym z oferowanych silników jest 2,3-litrowy EcoBoost. Najwięcej mocy natomiast dostarcza 5-litrowe V8.
[u]Dane techniczne Forda Mustanga GT:[/u]
Pojemność i układ silnika: 5,0 l V8
Moc: 425 KM
Moment obrotowy: 528 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h: b.d.
Prędkość maksymalna: b.d.
Masa: 1680 kg
Cena: europejska nieznana
Agera 1:One to bardzo ważny samochód dla Christiana von Koenigsegga. Jest to jego pierwsza maszyna, która osiągnęła stosunek mocy do masy równy 1:1 (stąd nazwa). Samochód został oficjalnie odsłonięty przed szerszą publicznością na targach samochodowych w Genewie.
[u]Dane techniczne Koenigsegga Agery 1:One:[/u]
Pojemność i układ silnika: 5 l V8
Moc: 1360 KM
Moment obrotowy: 1371 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h: 2,8 s
Prędkość maksymalna: 453 km/h
Masa: 1360 kg
Cena: nieznana, szacowana na 5,6 mln zł
Lamborghini Gallardo bardzo długo musiało czekać na następcę. Przedstawiony na ubiegłorocznych targach samochodowych w Genewie Huracán wreszcie przebił granicę mocy, której Lamborghini nie chciało pokonać w jego poprzedniku. Moc osiągana przez widlastą dziesiątkę przekroczyła 600 KM.
[u]Dane techniczne Lamborghini Huracána:[/u]
Pojemność i układ silnika: 5,2 l V10
Moc: 610 KM
Moment obrotowy: 560 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,2 s
Prędkość maksymalna: 325 km/h
Masa: 1422 kg
Cena: od 1 072 550 zł
Japoński konkurent BMW M4 i Audi RS5 został przedstawiony na targach NAIAS w Detroit na początku ubiegłego roku. Samochód dysponuje widlastą ósemką, z której moc przekazywana jest na koła przez 8-stopniową przekładnię Sports Direct Shift.
[u]Dane techniczne Lexusa RC F:[/u]
Pojemność i układ silnika: 5,0 l V8
Moc: 477 KM
Moment obrotowy: 530 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,5 s
Prędkość maksymalna: 270 km/h
Masa: 1840 kg
Cena: od 383 400 zł
McLaren 650 S to kolejne auto z dużej grupy samochodów w tym plebiscycie, które zadebiutowały na salonie samochodowym w Genewie. Sportowiec z Wielkiej Brytanii zastąpił w gamie model 12C. Obecnie McLaren opracowuje słabszego i tańszego krewnego tej maszyny, który ma stanąć do walki z Porsche 911.
[u]Dane techniczne McLarena 650 S:[/u]
Pojemność i układ silnika:
Moc: 650 KM
Moment obrotowy: 678 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h: 3 s
Prędkość maksymalna: 333 km/h
Masa: 1428 kg
Cena: od ok. 987 000 zł
Mercedes przedstawił jesienią dwie ważne premiery. Jedną z nich był model AMG C63. Dysponuje on 4-litrowym V8 oferowanym w dwóch wariantach mocowych. Podstawowym jest odmiana 476-konna. W ofercie jest także C63 S, który rozwija 510 KM. Dodatkowy zasób koni mechanicznych pozwala osiągnąć 100 km/h o 0,1 s szybciej.
[u]Dane techniczne Mercedesa-AMG C63:[/u]
Pojemność i układ silnika: 4,0 l V8
Moc: 476 KM
Moment obrotowy: 650 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,1 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Masa: 1715 kg
Cena: od 365 400 zł
Drugą jesienną premierą Mercedesa był wyczekiwany następca SLS-a, model AMG GT. Oferowany jest on w dwóch wariantach, podobnie jak mocarna klasa C. Odmiana S dysponuje 510 KM, podczas gdy podstawowy GT rozwija z 4-litrowego V8 462 KM.
[u]Dane techniczne Mercedesa-AMG GT:[/u]
Pojemność i układ silnika: 4,0 l V8
Moc: 462 KM
Moment obrotowy: 600 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h: 4 s
Prędkość maksymalna: 304 km/h
Masa: 1615 kg
Cena: od 552 500 zł
Porsche w tym roku skupiło się na przygotowaniu GT3 RS, którego premiera nastąpi zapewne już w najbliższych miesiącach. Nie osiadło jednak na laurach i całkiem solidną dawkę koni mechanicznych dostarczyło do rodziny mniejszych modeli: Caymana i Boxstera. Auto z otwartym nadwoziem jest o 10 KM słabsze.
[u]Dane techniczne Caymana GTS:[/u]
Pojemność i układ silnika: 3,4 l B6
Moc: 340 KM
Moment obrotowy: 380 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,9 s
Prędkość maksymalna: 285 km/h
Masa: 1345 kg
Cena: od 368 600 zł
Mocny sedan Subaru po raz pierwszy został pozbawiony nazwy Impreza. WRX STI powróciło w klasycznym nadwoziu z wielkim skrzydłem z tyłu. Doładowany bokser rozwija tu 300 KM i około 400 Nm momentu obrotowego.
[u]Dane techniczne Subaru WRX STI:[/u]
Pojemność i układ silnika: 2,5 l B4
Moc: 300 KM
Moment obrotowy: 407 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,2 s
Prędkość maksymalna: 255 km/h
Masa: 1500 kg
Cena: od 190 000 zł
Zapraszamy do głosowania. Głosy można oddawać do 26 stycznia do północy. Wyniki plebiscytu zostaną ogłoszone kolejnego dnia. Następnie zostaną przedstawieni zwycięzcy wyłonieni przez grono redakcyjne.
[polldaddy]8587383[/polldaddy]