Sportowe auta, których nie kupisz w Polsce [cz. 2]
W ostatnim czasie na polskich drogach coraz częściej spotykamy drogie sportowe samochody. Niestety, ze względu na brak dealerów niektórych marek nie każde auto, które sobie wymarzymy, będziemy mogli kupić w naszym kraju wprost z salonu.
28.12.2012 | aktual.: 13.10.2022 10:08
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Sportowe auta nieoferowane w Polsce - Morgan
Morgan Motor Company to brytyjska marka mająca swoją manufakturę w Malvern, w zachodniej części Anglii. Firma funkcjonuje już od 1910 roku - została założona przez Henriego Fredericka Stanleya Morgana. Brytyjczycy od początku swojej historii produkowali sportowe auta. Każde z nich składane jest ręcznie z należytą starannością. Oprócz takich materiałów jak włókna węglowe czy aluminium do wytwarzania samochodów wykorzystywane jest również drewno. Sylwetki wszystkich modeli są projektowane w stylu retro. Najciekawsze z obecnie oferowanych aut to: Plus8, Aero Coupe oraz 3 Wheeler. Dealerzy marki mają swoje salony niemal w całej Europie z wyjątkiem Polski.
Sportowe auta nieoferowane w Polsce - Bugatti
Bugatti to francuska marka produkująca samochody sportowe. Powstała w 1909 roku, a jej założyciel Ettore Bugatti uznawany jest za wynalazcę auta z doładowanym silnikiem. W latach 80. siedzibę marki przeniesiono do Włoch, a w 1998 roku po przejęciu jej przez koncern Volkswagena z powrotem do francuskiej miejscowości Molsheim. Firma ma w swojej ofercie kilka różnych modeli bazujących na Veyronie. Aby je kupić, trzeba odwiedzić salon znajdujący się w Berlinie.
Sportowe auta nieoferowane w Polsce - Spyker C8 Aileron
Spyker to holenderska firma założona w 1880 roku. Początkowo zajmowała się produkcją powozów. W 20-leciu międzywojennym przedsiębiorstwo zbankrutowało, a pod koniec lat 90. zostało wskrzeszone pod nazwą Spyker Cars. Od tego czasu niewielka fabryka w Zeewolde produkuje auta sportowe. Według informacji podawanych przez firmę w salonach Spykera można kupić już tylko model C8 Aileron w dwóch wersjach z twardym lub miękkim odkrywanym dachem. Najbliższy dealer ma siedzibę w Czechach.
Sportowe auta nieoferowane w Polsce - Fisker Karma
Fisker Automotive to jedna z najmłodszych marek w naszym zestawieniu. Została założona w 2008 roku w stanie Kalifornia (USA). Ta wyjątkowa firma wytwarza sportowe samochody z napędem hybrydowym. Na razie w salonach dostępny jest tylko model Karma napędzany dwoma silnikami elektrycznymi o łącznym momencie obrotowym 1300 Nm. Doładowana jednostka spalinowa o pojemności 2,0 l pełni tutaj rolę generatora. Auto rozpędza się do 200 km/h, a pierwszą setkę osiąga w 6,3 s. Karmy również nie uda nam się kupić w Polsce. Możemy sprowadzić ją z Niemiec - tam znajduje się najbliższy dealer marki Fisker.
Sportowe auta nieoferowane w Polsce - Zenvo ST1
Zenvo to duńska firma produkująca auta sportowe na niewielką skalę. Została założona w 2004 roku, a 4 lata później zaprezentowała światu swój pierwszy prototyp. W 2009 roku na rynku pojawił się produkt finalny, któremu nadano surową nazwę ST1. Pod maską duńskiego potwora drzemie 7-litrowy silnik V8 o mocy około 1250 KM. Jego prędkość maksymalna to 375 km/h, a pierwsza setka pojawia się na liczniku już po 3 s. Takie parametry czynią z Zenvo ST1 jedno z najszybszych aut świata.
Sportowe auta nieoferowane w Polsce - Hennessey Venom GT
Hennessey Performance Engineering to amerykański tuner działający na rynku od początku lat 90. Firma na początku zajmowała się tuningiem amerykańskich, niemieckich i japońskich samochodów. Obecnie wytwarza też własny model Venom GT bazujący na Lotusie Exige. Auto, podobnie jak Zenvo ST1, ma motor 7,0 l V8 i około 1200 KM mocy. Hennessey jest jednak szybsze, bo jego prędkość maksymalną szacuje się na 437 km/h. Tego modelu nie dostaniemy w Polsce nie tylko ze względu na brak przedstawicielstwa marki, ale też dlatego, że jego produkcja jest limitowana.
Sportowe auta nieoferowane w Polsce - Cadillac CTS-V
Firma Cadillac rozwija się od 1890 roku i obecnie należy do koncernu GM. Niestety, w Polsce nie ma ani jednego dealera sprzedającego auta tej amerykańskiej luksusowej marki. Trochę szkoda, bo usportowiony model CTS-V z pewnością sprawdziłby się w naszych warunkach. Jest on bezpośrednim konkurentem takich aut, jak Mercedes E63 AMG czy BMW M5. Pod jego maską pracuje 6,2-litrowe V8 o mocy 564 KM. Dzięki takiemu sercu CTS-V rozpędza się do pierwszej setki w 3,9 s, czyli znacznie szybciej niż niemiecka konkurencja.
Sportowe auta nieoferowane w Polsce - Dodge Charger SRT8
Dodge to kolejna amerykańska marka, która nie ma swojego przedstawicielstwa w Polsce. W związku z tym nowego Chargera SRT8 będziemy musieli sprowadzić z zagranicy. Samochód ma 6,4-litrowy motor Hemi V8 (476 KM), a wynik około 4 s do 100 km/h czyni go sportowym sedanem mogącym bez kompleksów stanąć w szranki z europejskimi konkurentami. Jego ceny w USA zaczynają się od 46 990 dolarów.
Sportowe auta nieoferowane w Polsce - Vauxhall VXR8
Vauxhall VXR8 to kolejny rasowy sedan, ale dostępny tylko w Wielkiej Brytanii i Australii jako HSV (Holden Special Vehicles) GTS. Samochód konkuruje z Audi RS4 i BMW M3, jest jednak od nich tańszy. Konstrukcja zadebiutowała w 2007 roku i od tego czasu jest systematycznie udoskonalana. Źródłem napędu modelu VXR8 jest silnik 6,2 l V8 pochodzący z Corvette C6 o mocy 431 KM. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje mu około 4 s.
Sportowe auta nieoferowane w Polsce - Ascari
Ascari Cars to brytyjska marka mająca siedzibę w Banbury. Przedsiębiorstwo istnieje od 1995 roku i przez ten czas zdążyło wypuścić na rynek już kilka modeli. Jednym z najciekawszych jest bez wątpienia A10 z 5-litrowym silnikiem V8 pochodzącym jeszcze z BMW M5 E39. W bawarskiej limuzynie miał on 400 KM, tu ma ich aż 520 KM. Samochód rozpędza się do 354 km/h, a pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu już po 2,8 s. Jego cena jest bardzo wysoka - aż 350 000 funtów.