Rośnie zainteresowanie Phaetonem w Chinach
Pomimo tego, że Volkswagen Phaeton doskonale spełnia swoją funkcję, czyli jest luksusowym autem dla osób, które nie chcą się za bardzo pokazywać, auto jest rynkowym niewypałem. Jak się jednak okazuje, podczas gdy na innych rynkach luksusowa limuzyna z Wolfsburga jest wycofywana, w Chinach jej sprzedaż rośnie.
08.04.2012 | aktual.: 12.10.2022 13:09
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Pomimo tego, że Volkswagen Phaeton doskonale spełnia swoją funkcję, czyli jest luksusowym autem dla osób, które nie chcą się za bardzo pokazywać, auto jest rynkowym niewypałem. Jak się jednak okazuje, podczas gdy na innych rynkach luksusowa limuzyna z Wolfsburga jest wycofywana, w Chinach jej sprzedaż rośnie.
Volkswagen Phaeton miał być prezentem pożegnalnym dla Ferdynanda Piecha, który chciał zbudować najlepszy samochód na świecie. Pomimo tego, że w momencie rynkowego debiutu, który miał miejsce 10 lat temu, Phaeton był o dwa kroki przed BMW czy Mercedesem, nigdy nie równał się z nimi w statystykach sprzedaży.
W zeszłym roku Phaeton oficjalnie zniknął z polskich salonów Volkswagena, podczas gdy w Chinach auto narodziło się ponownie. W 2011 roku uzyskano tam bowiem 50% wzrost sprzedaży w porównaniu do 2010 roku.
Łącznie Chińczycy kupili 11 166 luksusowych limuzyn Volkswagena, z czego znaczna większość była w dłuższej wersji nadwozia oraz z jednostkami benzynowymi V6 i V8 pod maską. Nowy Phaeton ma pojawić się na rynku w 2014 lub 2015 roku. Miejmy nadzieję, że tym razem auto zostanie docenione przez europejską i co także bardzo ważne dla Volkswagena, amerykańską klientelę.
Źródło: WCF