SoftWheel – z wózków inwalidzkich do aut [wideo]
SoftWheel to produkt łączący w sobie felgę i zawieszenie. Możliwe, że znajdzie zastosowanie w samochodach.
12.05.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:24
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wyobraźcie sobie, że na co dzień poruszacie się pojazdem, który nie ma zawieszenia. Niezbyt przyjemna perspektywa, zwłaszcza jeśli nie opuszczacie środka transportu przez wiele godzin. Tak wygląda rzeczywistość osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Z problemem niewygodnego wózka borykał się Gilad Wolf, farmer z Izraela, który w 2008 r. złamał miednicę. Doglądanie plonów wymagało od niego poruszania się po wyboistych traktach, co było bardzo uciążliwe na zwykłym wózku inwalidzkim.
Softwheel Acrobat wheel
Zaczął on pracować nad pomysłem, który rozwiązałby jego problemy. Swoje koncepcje przedstawił specjalistom z RAD BioMed (naukowy inkubator z Tel Awiwu), którzy pomogli przekształcić projekt w opatentowany produkt.
Został on nazwany SoftWheel. Konstrukcja jest złożona z pierścienia i trzech amortyzatorów. Nie tylko pochłaniają one wstrząsy, ale pełnią też funkcję szprych w feldze.
Dyrektor generalny firmy SoftWheel Daniel Barel twierdzi, że rozwiązanie jest wstecznie kompatybilne. Montaż SoftWheel trwa ok. 10 minut. Konstrukcję można montować także do kół rowerowych.
SoftWheel's Fluent
Dlaczego o tym piszemy? Zainteresowanie obręczą połączoną z zawieszeniem wyraził Daimler. Odbyły się już pierwsze rozmowy między niemieckim koncernem i firmą SoftWheel, ale nie wiadomo jeszcze, jak się zakończyły ani nawet czego dokładnie dotyczyły.
Barel twierdzi, że SoftWheel będzie można stosować w samochodach. Szacuje, że potrzeba jeszcze ok. 10 lat badań, aby produkt ten mógł zostać zamontowany w aucie.