Skyactiv i KODO, czyli nowa Mazda CX‑5 we Frankfurcie [wideo]
Dla Mazdy Frankfurt był przede wszystkim areną debiutu nowej CX-5. Ale to nie jedyna nowość, którą Japończycy przygotowali na targi.
24.09.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:21
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
CX-5 to najważniejsza premiera dla Mazdy w tym roku. Samochód ma zupełnie nowy, dynamiczny design - ma to pomóc japońskiemu koncernowi konkurować z rywalami w tej klasie, a trzeba przyznać, że konkurencja jest bardzo duża i silna. Ta nowa linia stylistyczna została nazwana KODO. Przedstawiciele Mazdy obiecują, że rozstaw osi wynoszący 2700 mm zapewni pasażerom wystarczający komfort podróżowania. Ważnym aspektem podczas projektowania samochodu był współczynnik oporu powietrza, który wynosi Cx: 0,33.
Mazda CX-5 - Frankfurt Motor Show 2011
Pod maskę nowego crossovera trafią dwa silniki wykonane w technologii SKYACTIV: dwulitrowa benzynówka o mocy 165 KM mocy i 210 Nm oraz Diesel o pojemności 2,2 litra z turbodoładowaniem o dwóch mocach - 150 i 175 KM. CX-5 będzie dostępne z napędem na jedną lub dwie osie. Sprzedaż w Europie rozpocznie się na początku przyszłego roku.
Mazda Stand - Frankfurt Motor Show 2011
Na rynek wjeżdża też odnowiona Mazda3. Najpopularniejsza Mazda ma zdecydowanie bardziej muskularny wygląd. Zmiany stylistyczne dotyczą głównie zderzaków i wnętrza auta, które teraz kojarzy się bardziej z komfortową Szóstką. Nowością jest automatyczna wersja Activematic, dostępna po raz pierwszy w Europie wraz z silnikami benzynowymi. Po raz pierwszy pojawiły się też wskaźnik zmiany biegu i nawigacja TomTom.