Shelby GT500 z oficjalnymi danymi technicznymi. Ma więcej koni niż McLaren 720S

To najmocniejsze auto producenta dopuszczone do ruchu. Nowy Ford Mustang Shelby GT500 ma 760 koni mechanicznych i ponad 800 niutonometrów momentu obrotowego. To więcej niż np. McLaren 720S.

Ford Mustang Shelby GT500
Ford Mustang Shelby GT500
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Mateusz Lubczański

24.06.2019 | aktual.: 28.03.2023 10:37

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Choć już mieliśmy okazję przyjrzeć się dokładniej nowemu modelowi Forda, producent nie chciał zdradzić oficjalnych danych technicznych i osiągów. Trzeba było poczekać aż 5 miesięcy, byśmy dowiedzieli się co i jak.

Ford Mustang Shelby GT500 ma silnik V8 o pojemności 5,2 litra, który znany jest z chociażby modelu GT350, ale jest zmieniony w taki sposób, że nie jest to już popularny "Coyote", a zupełnie nowy "Predator". Generuje on 760 koni mechanicznych i 847 niutonometrów momentu obrotowego. To mniej niż Dodge Challenger SRT Hellcat Redeye, ale więcej niż "zwykły" Hellcat czy Chevrolet Camaro ZL1.

Ford Mustang Shelby GT500
Ford Mustang Shelby GT500© fot. materiały prasowe

Producent obiecuje jednak przyspieszenie na poziomie 3,5 sekundy do setki i przejechanie 400 metrów w mniej niż 11 sekund. Shelby GT500 ma być autem na tor, a nie na wyścigi na ¼ mili, ale z pakietem do takich wyczynów ma być oferowany.

2020 Mustang Shelby GT500 | Driving

Oprócz dużej mocy i świetnych osiągów podoba mi się jeszcze jedna rzecz. Gdy inni producenci instalują systemy pozwalające na generowanie dźwięku silnika przez głośniki, Ford robi coś zupełnie innego. By kierowca i pasażer nie ogłuchli od warkotu jednostki, w kabinie ma działać system aktywnego tłumienia hałasu.

Shelby GT500 ma zmodyfikowaną geometrię zawieszenia, lżejsze sprężyny, adaptacyjne zawieszenie i przerobione wspomaganie. Ma być oferowany z siedmiobiegową przekładnią dwusprzęgłową. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów jesienią 2019 roku.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/7]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (1)