Seat Leon Verde – oszczędzanie przy użyciu technologii
Seat Leon Verde to hybryda typu plug-in, która potrafi ładować baterie wtedy, kiedy prąd jest najtańszy.
13.06.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:28
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Leon Verde jest określany jako "kulminacja 4-letniego programu", stworzonego w celu wprowadzenia i rozpowszechnienia na rynku hiszpańskim samochodów elektrycznych. Publiczno-prywatne przedsięwzięcie ma budżet sięgający 34 mln euro.
Seat jest hybrydą typu plug-in. Do napędu Leona służy silnik elektryczny rozwijający 102 KM oraz spalinowy motor 1,4 TSI o mocy 122 KM. Moc kombinowana układu to 170 KM.
W trybie jazdy na prąd pojazdem można pokonać ok. 50 km. Przy współudziale jednostki benzynowej zasięg rośnie do 816 km. Średnie spalanie hybrydy wynosi 1,6 l/100 km, a emisja dwutlenku węgla 36 g/km.
Z Seatem Leonem Verde jest sprzężona aplikacja na smartfony, która pozwala użytkownikowi sprawdzić zużycie energii, poziom naładowania baterii czy szacowaną emisję CO2. System Driving Cycle Predictor analizuje i zapamiętuje nawyki i trasy kierowcy w celu optymalizacji zużycia energii i zmniejszenia emisji dwutlenku węgla.
Ponadto, Leon Verde jest wyposażony w inteligentny system zarządzania energią, który ładuje baterie wtedy, gdy prąd jest najtańszy, np. w nocy. Jeśli użytkownik nie chce czekać, może wyłączyć tę funkcję. Dodatkowo Seat może przesyłać prąd z baterii do sieci elektrycznej, a nie tylko go czerpać.
Źródło: WCF