Seat Leon Verde – oszczędzanie przy użyciu technologii

Seat Leon Verde to hybryda typu plug-in, która potrafi ładować baterie wtedy, kiedy prąd jest najtańszy.

Seat Leon Verde – oszczędzanie przy użyciu technologii
Wojciech Kaczałek

13.06.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:28

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Leon Verde jest określany jako "kulminacja 4-letniego programu", stworzonego w celu wprowadzenia i rozpowszechnienia na rynku hiszpańskim samochodów elektrycznych. Publiczno-prywatne przedsięwzięcie ma budżet sięgający 34 mln euro.

Seat jest hybrydą typu plug-in. Do napędu Leona służy silnik elektryczny rozwijający 102 KM oraz spalinowy motor 1,4 TSI o mocy 122 KM. Moc kombinowana układu to 170 KM.

W trybie jazdy na prąd pojazdem można pokonać ok. 50 km. Przy współudziale jednostki benzynowej zasięg rośnie do 816 km. Średnie spalanie hybrydy wynosi 1,6 l/100 km, a emisja dwutlenku węgla 36 g/km.

Obraz

Z Seatem Leonem Verde jest sprzężona aplikacja na smartfony, która pozwala użytkownikowi sprawdzić zużycie energii, poziom naładowania baterii czy szacowaną emisję CO2. System Driving Cycle Predictor analizuje i zapamiętuje nawyki i trasy kierowcy w celu optymalizacji zużycia energii i zmniejszenia emisji dwutlenku węgla.

Ponadto, Leon Verde jest wyposażony w inteligentny system zarządzania energią, który ładuje baterie wtedy, gdy prąd jest najtańszy, np. w nocy. Jeśli użytkownik nie chce czekać, może wyłączyć tę funkcję. Dodatkowo Seat może przesyłać prąd z baterii do sieci elektrycznej, a nie tylko go czerpać.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Seat Leon Verde
  • Slider item
[1/5]

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)