Seat Leon ST Cupra Street Race od JE Design – jeszcze szybsze, najszybsze kombi świata
Jeżeli najszybszymi samochodami są te z rekordami na Nordschleife Nürburgring, to najszybszym kombi świata jest Seat Leon ST Cupra. JE-Design proponuje jeszcze mocniejszą wersję, w pełni zgodną z homologacją drogową.
01.02.2016 | aktual.: 02.10.2022 08:44
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Niemiecki tuner JE-Design proponuje ultraszybkie kombi z napędem na przednią oś, które do dziś dzierży rekord północnej pętli toru Nürburgring. Modyfikacje dedykuje osobom, które cenią sobie fabryczne wyposażenie i nie chcą rezygnować z jakichkolwiek zalet posiadania samochodu seryjnego, ale oczekują przy tym lepszych osiągów. Prezentowany Seat Leon ST Cupra Street Racer jest przygotowany tak, aby nie było konieczności rezygnowania z czegokolwiek, co w samochodzie znalazło się seryjnie. Nawet przedni zderzak może współpracować z radarem adaptacyjnego tempomatu - jego wymiary zostały dobrane w taki sposób, by podczas normalnej eksploatacji nie przeszkadzał, a na torze pomagał.
Modyfikacji uległ również tylny zderzak z lakierowanymi na czerwono elementami dyfuzora. Ozdabiają go cztery końcówki układu wydechowego, który pomaga w uzyskaniu lepszych parametrów silnika, ale nie jest zbyt głośny dla pasażerów i organów kontrolujących zgodność pojazdu z homologacją. Wewnątrz wydechu ze stali nierdzewnej znajdują się klapy, które po otwarciu uwalniają pełną moc i dźwięk (np. na torze). Pośrodku dolnej części zderzaka zamontowano światło diodowe, które stosuje się w Formule 1 podczas deszczu lub ograniczonej widoczności. Nie jest to żadna kopia, ale oryginalny produkt z homologacją FIA, dopuszczony do wyścigów.
To nie koniec zmian, bo poza stylistyką karoserii posłużono się również starym trikiem poprawiającym wygląd samochodu w postaci obniżenia zawieszenia. Standardowy zestaw obejmuje sprężyny dobrane do charakterystyki samochodu i amortyzatorów. Obniżenie Leona wynosi w tym przypadku 20 mm, a sprężyny współpracują z seryjnymi tłumikami. Osoby, które pragną czegoś więcej, mogą zakupić zestaw gwintowany KW, którego maksymalne obniżenie wynosi 45 mm. Warto w tym miejscu dodać, że cały pakiet wizualny pasuje do każdego Leona FR i Cupra niezależnie od wersji nadwozia. To samo dotyczy obręczy TENSPOKE o średnicy 19 cali z oponami o rozmiarze 235/35 R19.
Moc silnika 2.0 TSI, standardowo wynosząca 280 KM, została podniesiona do 350 KM, natomiast moment obrotowy poszedł w górę do 440 Nm z fabrycznego poziomu 350 Nm. JE Design nie podał żadnych osiągów. Parametry takie uzyskano rzecz jasna poprzez specjalnie przygotowany box zmieniający pracę sterownika silnika. Klient może liczyć na to, że po zainstalowaniu nowego oprogramowania nie będzie miał żadnych problemów z silnikiem i układem przeniesienia napędu, ponieważ JE Design na te elementy daje 2-letnią gwarancję. Nie są to więc 4 lata, jakie oferuje Seat, ale zawsze coś.
Zobacz także