Seat Leon Cupra, Ecomotive i wersja kombi - garść informacji
Seat zaprezentował niedawno trzecią generację swojego kompaktowego auta. Nowy Leon zadebiutował w 5-drzwiowej wersji, ale w drodze są odmiana 3-drzwiowa, kombi oraz dwie wersje z przeciwległych końców oferty - Cupra i Ecomotive.
09.11.2012 | aktual.: 07.10.2022 21:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Seat zaprezentował niedawno trzecią generację swojego kompaktowego auta. Nowy Leon zadebiutował w 5-drzwiowej wersji, ale w drodze są odmiana 3-drzwiowa, kombi oraz dwie wersje z przeciwległych końców oferty - Cupra i Ecomotive.
Nowy Seat Leon w wersji 3-drzwiowej, który może dostać oznaczenie SC (jak w przypadku Ibizy), zadebiutuje w marcu 2013 roku na targach motoryzacyjnych w Genewie. Bagażowy Leon ST ujrzy światło dzienne nieco później, bo na przyszłorocznym salonie we Frankfurcie.
Z kolei najmocniejsza odmiana auta o rozpoznawalnym oznaczeniu Cupra zadebiutuje pod koniec 2013 lub na początku 2014 roku. Co ciekawe, dostępna ma być w każdej z trzech wersji nadwoziowych. Z pierwszych informacji wynika, że pod maską mocnego Leona znajdzie się 2,0-litrowy turbodoładowany silnik o mocy 243 KM. To słabszy wynik od obecnej Cupry R, jednak dzięki obniżonej masie auta nowa Cupra ma mieć porównywalne osiągi do aktualnej topowej odmiany. W takim tonie wypowiada się zresztą odpowiedzialny za dział rozwoju w Seacie Matthias Rabe. Twierdzi, że "nowa Cupra to już więcej niż obecna Cupra R". Jednocześnie niewykluczone jest również powstanie w przyszłości bezpośredniego następcy topowego Leona drugiej generacji.
Nowy Leon w konfiguracji Cupra charakteryzować się ma agresywnym pakietem stylistycznym, 18-calowymi felgami oraz obniżonym zawieszeniem. Nie obędzie się również bez pomniejszych zmian we wnętrzu.
Seat planuje też wprowadzić oszczędną wersję nowej konstrukcji. Hiszpański kompakt z dopiskiem Ecomotive ma emitować do atmosfery mniej niż 89 g CO2 na każdy przejechany kilometr. Auto otrzyma opony o niskich oporach toczenia oraz zmiany w aerodynamice.
Źródło: AutoCar • Virtuel-Car