Saleen ma się dobrze - SMS Supercars Mustang GT 302 Convertible (2011)

Postać Steve’a Saleena miłośnikom tuningu amerykańskich samochodów jest na pewno dobrze znana. Kierowana przez niego firma SMS Supercars zaprezentowała właśnie 500-konnego Forda Mustanga GT z otwartym nadwoziem.

Saleen ma się dobrze - SMS Supercars Mustang GT 302 Convertible (2011)
Olgierd Lachowski

16.10.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:27

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Postać Steve’a Saleena miłośnikom tuningu amerykańskich samochodów jest na pewno dobrze znana. Kierowana przez niego firma SMS Supercars zaprezentowała właśnie 500-konnego Forda Mustanga GT z otwartym nadwoziem.

Steve Saleen kojarzy się przede wszystkim z firmą Saleen, która produkowała m.in. odnoszący pewne sukcesy w wyścigach model S7. W pewnym momencie jednak Saleen popadł w kłopoty finansowe i musiał pozbyć się udziałów w przedsiębiorstwie, które sam założył. Niedługo potem otworzył nową firmę - SMS Supercars - której profil jest w zasadzie identyczny, jak firmy Saleen. W końcu Saleen zniknęło z rynku w 2009 roku, a SMS ma się całkiem nieźle.

Obraz

Firma oferuje gotowe pojazdy i zestawy tuningowe do, mocno upraszczając, Muscle Carów (Mustang nie jest tak naprawdę Muscle Carem). Najnowszym produktem SMS-a jest Mustang GT 302 Convertible.

Obraz

Auto pod maską ma silnik o objętości skokowej około 302 cali sześciennych, czyli 4951 cm[sup]3[/sup]. To motor V8 o nazwie Coyote, który w seryjnym Mustangu GT ma moc 418 KM przy 6500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki silnikowej wynosi 530 Nm przy 4250 obr./min.

Ekipa SMS zamontowała sprężarkę Lysholm do pomocy Kojotowi oraz zmieniła kolektor dolotowy, a także zamontowała nowy układ dolotu powietrza i dzięki temu silnik może się pochwalić mocą 507 KM (500 bhp). Oprócz doładowania, przy sercu wozu pojawił się też sportowy układ wydechowy, który dba o swobodny wypływ spalin i odpowiednią oprawę akustyczną.

Obraz

Modyfikacje na tym się nie skończyły. Mechanicy zainstalowali regulowane zawieszenie i nowe hamulce. Przednie wentylowane tarcze mają średnicę 356 mm, natomiast tylne są o 56 mm mniejsze.

Mustang po tuningu wygląda inaczej za sprawą kompletu spojlerów, na który składa się przedni zderzakospojler, boczne listwy, tylny spojler na klapie bagażnika oraz „dyfuzor”.

Obraz

Również wnętrze Mustanga jest bardziej ekskluzywne, ponieważ tapicerzy obszyli fotele skórą i Alcantarą[sup]®[/sup].

Nieznane są zarówno parametry drogowe SMS Mustanga, jak i koszt jego tuningu.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, Coyote
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Doładowanie: Kompresor Lysholm
  • Objętość skokowa: 4951 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 507 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 102,40 KM/l (seryjny – 84,43 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 356 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 300 mm

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1814 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,58 kg/KM (seryjny – 4,34 kg/KM)
  • Długość: 4778 mm
  • Szerokość: 1877 mm
  • Rozstaw osi: 2720 mmblock position=\inside7119/block
Komentarze (0)