Ruszyła produkcja Škody Scali. Auto niebawem zastąpi Rapida
Pierwszy egzemplarz Scali już wyjechał z fabryki Škody i pojechał do odbiorcy. Najnowszy kompakt czeskiej marki może zmienić układ sił w gamie modelowej.
13.02.2019 | aktual.: 28.03.2023 11:51
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Przypominam, że Škoda Scala to auto kompaktowe, które po części zastąpi oferowanego do niedawna Rapida Spaceback i uzupełni gamę modelową o klasycznego hatchbacka, jakim z pewnością nie jest Škoda Octavia. Będzie więc stanowił klasyczną propozycję w segmencie C, konkurując z tańszymi modelami jak Opel Astra czy Ford Focus, a także Fiat Tipo. To dla Škody dobrze, bo właśnie w segmencie C mają sporo do nadrobienia jeśli chodzi o odbiorców indywidualnych, a też nie w każdej flocie Octavia jest autem odpowiednim - zwłaszcza, że Scala może być tańsza.
Auto zbudowano na platformie MQB-A0 z rozstawem osi wynoszącym 2649 mm, obszernym wnętrzem i nie mniej obszernym bagażnikiem o pojemności 467 litrów. Wspomnę tylko, że platformy tej użyto do budowy Seata Ibizy i Volkswagena Polo, więc po części Scala jest pochodną segmentu B – jak Rapid. Z kolei dzięki temu, samochód ma być wyjątkowo w swojej klasie lekki.
Na liście wyposażenia są systemy wsparcia kierowcy takie, jakie stanowią już wyposażenie współczesnych, nowoczesnych kompaktów. W tym również w pełni diodowe reflektory.
Auto jest oferowane w trzech wariantach silnikowych. Benzynowe jednostki stanowią litrowy TSI o mocy 115 KM oraz 1,5-litrowy TSI o mocy 150 KM. Diesel to 1.6 TDI o mocy 115 KM.
Polskie ceny i specyfikacje poznamy w niedługim czasie.