Rover z Niemiec – B&B Evoque Coupé Si4 Stufe 2 (2012)

Specjalizujące się przede wszystkim w tuningu samochodów koncernu Volkswagen przedsiębiorstwo B&B powiększyło swoją ofertę o pakiety modyfikacje do Range Rovera Evoque.

Rover z Niemiec – B&B Evoque Coupé Si4 Stufe 2 (2012)
Olgierd Lachowski

27.09.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:53

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Specjalizujące się przede wszystkim w tuningu samochodów koncernu Volkswagen przedsiębiorstwo B&B powiększyło swoją ofertę o pakiety modyfikacje do Range Rovera Evoque.

Na zdjęciach przygotowanych przez B&B widoczny jest Evoque Coupé Si4. Nazwa Coupé odnosi się do 3-drzwiowych Evoque’ów, a oznaczenie Si4 mówi o tym, że Brytyjczycy do napędu swojego SUV-a wybrali silnik benzynowy. Konkretnie jest to rzędowy 4-cylindrowiec o objętości skokowej 2 l. Wyposażony w bezpośredni wtrysk benzyny i turbosprężarkę motor został wyprodukowany przez Forda.

W seryjnym Range Roverze silnik rozwija moc 240 KM przy 6000 obr./min i moment obrotowy 340 Nm, który jest dostępny już od 1750 obr./min. Po zainstalowaniu słabszego z zestawów B&B moc jednostki rośnie do 272 KM, a po montażu pakietu Stufe 2 silnik ma równe 300 KM mocy maksymalnej. Przynajmniej na razie nie ma szczegółów, w jaki sposób tuner podniósł moc w obu przypadkach, ale można przypuszczać, że zmieniono ustawienia komputera nadzorującego pracę jednostki silnikowej.

W przypadku tego konkretnego wozu doszedł jeszcze sportowy układ wydechowy, który daje dodatkowe 5 KM. Auto po ulepszeniach osiąga prędkość 230 km/h, a do setki przyspiesza w zaledwie 6,50 s.

Ponadto B&B zastosowało nowy komplet sprężyn zawieszenia, co poskutkowało obniżeniem wozu o 30 mm, zamontowało hamulce z 6-tłoczkowymi zaciskami i wstawiło 22-calowe felgi (są też dostępne mniejsze rozmiary – 19”, 20” i 21”).

Obraz

Trzy ostatnie modyfikacje proponowane są także właścicielom samochodów wyposażonych w motor wysokoprężny. Do tego 2,2-litrowca tuner również oferuje zestawy wzmacniające. W odmianach eD4 i TD4 w zależności od zestawu moc rośnie ze 150 KM do 180 KM (Stufe 1) lub do 200 KM (Stufe 2). Moment obrotowy zaś z 380 Nm do 470 lub 475 Nm. Z kolei w wersji SD4 liczba koni zwiększa się ze 190 do 230 (Stufe 1) lub nawet 245 KM (Stufe 2). W ostatnim przypadku maksymalny moment obrotowy wynosi aż 500 Nm.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: R4, Ford
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1999 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 300 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 150,08 KM/l (seryjny – 120,01 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: tarczowe
  • Koła przednie: 22”
  • Koła tylne: 22”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1640 kg
  • Stosunek masy do mocy: 5,47 kg/KM (seryjny – 6,83 kg/KM)
  • Długość: 4355 mm
  • Szerokość: 1965 mm
  • Wysokość: 1575 mm (- 30 mm)
  • Rozstaw osi: 2660 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,50 s
  • Prędkość maksymalna: 230 km/h
  • Slider item
  • Slider item
[1/2]

Źródło: carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
tuningLand RoverRange Rover
Komentarze (0)