Rover z Niemiec – B&B Evoque Coupé Si4 Stufe 2 (2012)
Specjalizujące się przede wszystkim w tuningu samochodów koncernu Volkswagen przedsiębiorstwo B&B powiększyło swoją ofertę o pakiety modyfikacje do Range Rovera Evoque.
27.09.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:53
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Specjalizujące się przede wszystkim w tuningu samochodów koncernu Volkswagen przedsiębiorstwo B&B powiększyło swoją ofertę o pakiety modyfikacje do Range Rovera Evoque.
Na zdjęciach przygotowanych przez B&B widoczny jest Evoque Coupé Si4. Nazwa Coupé odnosi się do 3-drzwiowych Evoque’ów, a oznaczenie Si4 mówi o tym, że Brytyjczycy do napędu swojego SUV-a wybrali silnik benzynowy. Konkretnie jest to rzędowy 4-cylindrowiec o objętości skokowej 2 l. Wyposażony w bezpośredni wtrysk benzyny i turbosprężarkę motor został wyprodukowany przez Forda.
W seryjnym Range Roverze silnik rozwija moc 240 KM przy 6000 obr./min i moment obrotowy 340 Nm, który jest dostępny już od 1750 obr./min. Po zainstalowaniu słabszego z zestawów B&B moc jednostki rośnie do 272 KM, a po montażu pakietu Stufe 2 silnik ma równe 300 KM mocy maksymalnej. Przynajmniej na razie nie ma szczegółów, w jaki sposób tuner podniósł moc w obu przypadkach, ale można przypuszczać, że zmieniono ustawienia komputera nadzorującego pracę jednostki silnikowej.
W przypadku tego konkretnego wozu doszedł jeszcze sportowy układ wydechowy, który daje dodatkowe 5 KM. Auto po ulepszeniach osiąga prędkość 230 km/h, a do setki przyspiesza w zaledwie 6,50 s.
Ponadto B&B zastosowało nowy komplet sprężyn zawieszenia, co poskutkowało obniżeniem wozu o 30 mm, zamontowało hamulce z 6-tłoczkowymi zaciskami i wstawiło 22-calowe felgi (są też dostępne mniejsze rozmiary – 19”, 20” i 21”).
Trzy ostatnie modyfikacje proponowane są także właścicielom samochodów wyposażonych w motor wysokoprężny. Do tego 2,2-litrowca tuner również oferuje zestawy wzmacniające. W odmianach eD4 i TD4 w zależności od zestawu moc rośnie ze 150 KM do 180 KM (Stufe 1) lub do 200 KM (Stufe 2). Moment obrotowy zaś z 380 Nm do 470 lub 475 Nm. Z kolei w wersji SD4 liczba koni zwiększa się ze 190 do 230 (Stufe 1) lub nawet 245 KM (Stufe 2). W ostatnim przypadku maksymalny moment obrotowy wynosi aż 500 Nm.
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: R4, Ford
- Ustawienie: z przodu, poprzecznie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 1999 cmsup3/sup
- Doładowanie: turbosprężarka
- Moc maksymalna: 300 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 150,08 KM/l (seryjny – 120,01 KM/l)
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
- Typ napędu: na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, 6-tłoczkowe zaciski
- Hamulce tylne: tarczowe
- Koła przednie: 22”
- Koła tylne: 22”
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1640 kg
- Stosunek masy do mocy: 5,47 kg/KM (seryjny – 6,83 kg/KM)
- Długość: 4355 mm
- Szerokość: 1965 mm
- Wysokość: 1575 mm (- 30 mm)
- Rozstaw osi: 2660 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,50 s
- Prędkość maksymalna: 230 km/h
Źródło: carscoop