RosAwto – wspólnie przeciwko kryzysowi
Kryzys nie wybiera i nie przebacza nikomu. Rosyjska motoryzacja także pogrążyła się w małym chaosie i dlatego giganci rosyjskiego rynku motoryzacyjnego, a więc AwtoWAZ (producent samochodów marki Łada), Kamaz (producent ciężarówek) oraz producenci i dostawcy podzespołów postanowili skupić się w jednym holdingu. Nie jest też tajemnicą fakt, że udziały w nim mają Renault i Daimler.
27.08.2009 | aktual.: 02.10.2022 18:21
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Kryzys nie wybiera i nie przebacza nikomu. Rosyjska motoryzacja także pogrążyła się w małym chaosie i dlatego giganci rosyjskiego rynku motoryzacyjnego, a więc AwtoWAZ (producent samochodów marki Łada), Kamaz (producent ciężarówek) oraz producenci i dostawcy podzespołów postanowili skupić się w jednym holdingu. Nie jest też tajemnicą fakt, że udziały w nim mają Renault i Daimler.
Gazeta Wyborcza relacjonuje, że rząd Rosji będzie również sprawował kontrolę nad holdingiem. Pomoże mu w tym firma Rostiechnołogii, która jest największym przedsiębiorcą w przemyśle zbrojeniowym, a zarazem monopolistą w eksporcie rosyjskiej broni.
Renault posiada 25% udziałów firmy AwtoWAZ, które kupił rok temu za 1 miliard dolarów. Dzięki francuskim licencjom producent ład ma zamiar rozpocząć produkcję nowych modeli samochodów osobowych. Daimler, producent Mercedesa, ma natomiast w garści 10% udziałów Kamaza, które nabył rok temu za 250 milionów dolarów.
Źródło: samar