Test wideo: Renault Megane RS - mógłbym takie mieć, ale...
Renault Sport wie, jak robić sportowe samochody i nowe Megane RS tylko potwierdza umiejętności ludzi z Dieppe. Mam z nim jednak pewien problem.
24.03.2021 | aktual.: 07.10.2022 12:39
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Renault Megane RS – test wideo
Jeśli ktoś wie, jak robić hot hatche, to na pewno są to Francuzi. Ostatnim bastionem świetnych francuskich hot hatchy jest Renault Sport, które nadal buduje szybkie i bezkompromisowe samochody. W dodatku cieszą się one bardzo dobrą opinią pod względem trwałości mechaniki. Nawet jeśli są traktowane ostro.
Czwarta generacja flagowego RS-a wyróżnia się przede wszystkim systemem czterech kół skrętnych 4Control, który znacząco poprawia prowadzenie, wprowadzając dodatkową rotację w zakręcie. Ma też silnik 1.8 z turbo, który osiąga 300 KM i można go zamówić z wygodną dwusprzęgłową skrzynią biegów.
Nowa Megane RS powstała już w trochę mniej bezkompromisowej filozofii. Ma dwie pary drzwi, rozbudowane multimedia, które w wersji po liftingu działają znacznie bardziej intuicyjnie i potrafi całkiem mało palić. Nawet zawieszenie wydaje się bardziej komfortowe.
To dlaczego bym go nie kupił?