Rekordowy maj dla chińskich marek w Europie. Historyczne wyniki
Chińscy producenci samochodów coraz śmielej poczynają sobie na Starym Kontynencie. Świadczą o tym majowe wyniki sprzedaży, które przyniosły kilka niespodzianek.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W maju 2025 r. chińskie marki osiągnęły rekordowy, 5,4-procentowy udział w europejskim rynku motoryzacyjnym. Ponad 60 tys. sprzedanych aut to wynik o 85 proc. lepszy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Jak wynika z danych "Dataforce", marką, która odnotowała największy wzrost wolumenu spośród chińskich graczy okazał się BYD. Firma z Shenzen znalazła 13 580 klientów - o ponad 10 tys. więcej niż w maju 2024. Największym hitem był model Seal U, który sprzedał się w liczbie ponad 7 tys. sztuk.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Z kolei najpopularniejszą chińską marką w Europie niezmiennie pozostaje MG z wynikiem 26 855 egzemplarzy w maju. Największym hitem tego producenta jest miejskie MG3, które znalazło ponad 6,3 tys. chętnych.
Jeśli chodzi o podział chińskich samochodów ze względu na napęd, w maju największym wzięciem cieszyły się pojazdy z tradycyjnymi silnikami benzynowymi (17 726 sztuk). O włos za nimi uplasowały się elektryki (17 530 egzemplarzy), następnie hybrydy plug-in (13 040 sztuk) i pełne hybrydy (9560).