Range Rover Sport Supercharged
Land Rover nic sobie nie robi z panującego wokół kryzysu gospodarczego. Nadal pozostaje bardzo silną i dobrze prosperującą marką. Od konstrukcji pierwszego auta w roku 1948 ta angielska firma hołduje niezmiennie tym samym wartościom. Podobno Maurice Wilks, konstruktor pierwszego Land Rovera, pomysł na samochód zapożyczył z własnego Jeepa i właśnie na nim się wzorował.
24.02.2010 | aktual.: 02.10.2022 20:09
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Land Rover nic sobie nie robi z panującego wokół kryzysu gospodarczego. Nadal pozostaje bardzo silną i dobrze prosperującą marką. Od konstrukcji pierwszego auta w roku 1948 ta angielska firma hołduje niezmiennie tym samym wartościom. Podobno Maurice Wilks, konstruktor pierwszego Land Rovera, pomysł na samochód zapożyczył z własnego Jeepa i właśnie na nim się wzorował.
Z samochodami wyjeżdżającymi z fabryk Land Rovera kojarzymy mocną budowę, solidność, niezawodność. Do tego dochodzi luksus i prestiż. Dzięki tym cechom angielska duma jeździ zarówno po Bliskim Wschodzie, Australii oraz najbardziej znanych ulicach Monte Carlo czy Beverly Hills.
Tożsamość i duch Land Rovera nigdy się nie zmienił, jednak sylwetka aut podlega ciągłym innowacjom. Range Rover Sport został wprowadzony do produkcji w 2006 roku, natomiast rok wcześniej na rynek został wydany model Discovery 3 znany na amerykańskim rynku jako LR3. Oba auta wyróżniały się niezwykłą wydajnością.
Sportowa wersja Range Rover przez pół dekady była synonimem luksusu i sukcesu. Konstruktorzy nie spoczęli jednak na laurach i przygotowują na rok 2010 poprawki, które tchną w auto nowego ducha. Samochód ma konkurować z propozycjami Porsche Cayenne i BMW X5/X6 M. Mamy okazję przejrzeć fotki nowego Range Rover Sport z silnikiem V8 o pojemności 5,0 litra. Ciekawe, czy samochód nada się do jazdy po normalnych drogach tak dobrze, jak można nim jeździć po piachu i błocie.
Źródło: autoblog.com