Range Rover rozważa produkcję auta mniejszego od Evoque
Grupa Jaguar Land Rover myśli nad skonstruowaniem małego SUV-a klasy premium.
20.09.2012 | aktual.: 12.10.2022 17:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Range Rover Evoque to prawdziwy bestseller. Według danych firmy analitycznej JATO Dynamics, w 1. połowie 2012 do klientów trafiło 27 685 egzemplarzy tego auta. To prawie tyle samo, ile wynosi łączna sprzedaż pozostałych modeli z gamy Land Rovera (29 891).
W sumie od początku produkcji w lipcu 2011 r., Evoque rozszedł się już w liczbie przekraczającej 90 000 sztuk. Popyt na pojazd jest tak duży, że JLR ciągle zwiększa zatrudnienie w fabryce Halewood. Zakład wytwarzający małego Range Rovera pracuje 24 godz. na dobę.
Duża popularność modelu Evoque sprawia, że brytyjska firma należąca do koncernu Tata Motors rozważa rozpoczęcie prac nad jeszcze mniejszym SUV-em. Informację o tym zdradził w wywiadzie dla Automotive News Europe Gerry McGovern, szef stylistów Land Rovera.
Mniejszy i lżejszy samochód ma być odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku, który wymaga od producentów konstruowania aut bardziej ekonomicznych. Range Rover Evoque mierzy 4355 mm długości. Jego wersja mini mogłaby mieć wymiary karoserii zbliżone do takich modeli, jak Nissan Juke (4135 mm) czy Suzuki SX4 (4150 mm, nowa generacja ma być większa).
"Baby Evoque" nie byłby jedynym autem klasy premium w segmencie małych crossoverów i SUV-ów. Stefan Sielaff, główny projektant Volkswagena, zaproponował stworzenie Audi Q1. Auto mogłoby bazować na podzespołach A1.
Źródło: Carscoop