Q Service Castrol ma już 500 warsztatów w Polsce
Marka Q Service Castrol istnieje w Polsce dopiero 3 lata, a do sieci dołączyło już 500 warsztatów. Z tej okazji przygotowano spotkanie dla mediów i partnerów.
25.09.2022 | aktual.: 13.03.2023 15:35
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Strategia biznesowa marki oparta jest na zapewnieniu szerokiego zakresu usług, rozwiązań i produktów, niedostępnych w innych warsztatach samochodowych. Wśród nich są ochrona gwarancyjna wybranych elementów silnika.
Właściciele serwisów zrzeszonych w sieci mogą również liczyć na pomoc w zakresie e-commerce oraz kompleksowej obsługi klientów flotowych. Koncept oferuje także szerokie wsparcie marketingowe, poprzez m.in.: kampanie reklamowe, profesjonalne materiały wizualne czy system umawiania wizyt online.
Jednym z ważniejszych partnerów sieci Q Service Castrol jest dostawca części Inter Cars, dzięki któremu warsztaty nie narzekają na brak części do napraw.
- Od ponad 30 lat, jako Inter Cars, wspieramy warsztaty samochodowe – mówił podczas konferencji Wojciech Twaróg, dyrektor sprzedaży i marketingu Inter Cars S.A. w Polsce. - Teraz, dzięki sieci Q Service Castrol, wspólnie z marką Castrol wyznaczyliśmy nowe standardy w branży. Stworzyliśmy innowacyjny koncept, który jest doceniany zarówno przez przedsiębiorców, jak i przede wszystkim, przez kierowców. Dzięki wspólnym wartościom, takim jak: pewność, jakość i profesjonalizm w zaledwie trzy lata staliśmy się jednym z wiodących graczy na polskim rynku.
1/3 warsztatów to już sieciówki
W Polsce do konceptów sieciowych, takich jak Q Service Castrol, przynależy już 1/3 wszystkich warsztatów. Trend ten jest coraz bardziej zauważalny i z roku na rok przybywa chętnych do rozwijania swojej firmy pod szyldem znanej marki. Europejskim liderem jest Norwegia, w której do sieci należy aż 88 proc. warsztatów. W Niemczech, Francji, Włoszech oraz Szwecji ponad 50 proc. wszystkich serwisów pozostaje zrzeszona.
- Nasze międzynarodowe doświadczenie pokazuje, że trend ten będzie się coraz bardziej rozwijał. Jedną z największych przewag sieci serwisowych nad małymi warsztatami jest szybkie reagowanie na stale zmieniające się potrzeby klientów - mówił Leszek Radzikowski, dyrektor sprzedaży na Europę Centralną i Wschodnią w firmie Castrol. - Przy obecnym zaawansowaniu technologicznym samochodów, klienci oczekują od mechaników wysoko specjalistycznej wiedzy i wyposażenia, które nie zawsze udaje im się znaleźć w mniejszych serwisach.
Są gotowi na elektromobilność
Podczas konferencji padły pytania odnośnie gotowości na obsługę pojazdów elektrycznych, ale przedstawiciele sieci byli bardzo spokojni twierdząc, że jeszcze długa droga przed tym, by auta elektryczne regularnie przyjeżdżały do warsztatów niezależnych na naprawy i serwis. Ponadto takie rzeczy jak wymiana ogumienia czy też serwis klimatyzacji – poza dodatkowymi szkoleniami i uprawnieniami – nie różnią się aż tak bardzo, jak w przypadku aut spalinowych.