Puchar hot hatchów: Mini John Cooper Works vs Alfa Romeo Giulietta Veloce [runda 2]

Puchar hot hatchów: Mini John Cooper Works vs Alfa Romeo Giulietta Veloce [runda 2]

Mariusz Zmysłowski
22 września 2016

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Kontynuujemy puchar hot hatchów. Tym razem zetrze się prawdziwy gokart i włoski charakter. Do walki staje Mini JCW oraz Alfa Romeo Giulietta Veloce, zwana wcześniej Quadrifoglio Verde.

Porównaj wygląd

Poprzednią rundę z drastyczną przewagą wygrało BMW M140i. 70% głosujących zdecydowało, że wybrałoby bawarskiego hatchbacka z 3-litrowym motorem ponad Audi S3 Sportback quattro. 258 osób zagłosowało na bawarski model, a 111 na wóz z Ingolstadt.

Na razie wcale nie jest pewne, że BMW dostanie się do kolejnej rundy. We wstępie wyznaczyliśmy regułę czarnej karty, przez którą odpadnie samochód-zwycięzca, na który zagłosuje najmniej osób we wszystkich pojedynkach. Zatem wygrana w pojedynku nie jest gwarantem sukcesu. Liczy się też liczba osób, która w sumie postanowiła zagłosować na daną maszynę.

Wróćmy jednak do dzisiejszych bohaterów. Są nimi Mini John Cooper Works i Alfa Romeo Giulietta Veloce. Gokart z oznaczeniem JCW to 3-drzwiowe, stylowe pudełeczko, którego nie sposób pomylić z jakimkolwiek innym samochodem. Mini ma silną rzeszę fanów, więc wierzę, że sporo osób odda głos na ten wóz po prostu z czystej sympatii do modelu.

Sęk w tym, że po drugiej stronie barykady sytuacja jest identyczna. Jeśli Alfy Romeo nie wybiera się sercem, to właściwie czym innym? Giulietta Veloce jest świetnie naszkicowana, ma doskonały motor i trójkątną atrapę chłodnicy, której nie da się pomylić z żadną inną. A zatem - brytyjsko-niemiecki gokart z okrągłymi światłami, czy zalotna włoszka z połyskującym scudetto? Porównajmy wygląd tych gorących hatchbacków.

Obraz
Obraz;
Obraz
Obraz;
Obraz
Obraz;
Obraz
Obraz;
Obraz
Obraz;
Obraz
Obraz;
Obraz
Obraz;

Silniki i napęd

Obraz

Mini John Cooper Works napędzany jest 2-litrowym silnikiem R4 z turbodoładowaniem. Zasilany tym motorem hot hatch waży 1280 kg. Jednostka benzynowa w JCW generuje 231 KM i 320 Nm momentu obrotowego. Parametry te trafiają na przednie koła za pośrednictwem ręcznej skrzyni biegów. W Mini jest ona standardem. Za 6-biegowego Steptronica trzeba dopłacić.

Obraz

Co ciekawe - Alfa Romeo Giulietta Veloce jest teoretycznie samochodem z większego segmentu - to kompakt, a mimo to ma mniejszy silnik. Pod jej maską pracuje doskonale znany nam 1750 Turbo Benzina. 16-zaworowy motor generuje tu 240 KM i 340 Nm.

Przyspieszenie i prędkość maksymalna

Obraz

2-litrowiec rozpędza Mini JCW do 100 km/h w 6,3 s. Prędkość maksymalna tej małej rakiety wynosi 246 km/h. To dobre osiągi, ale mogą być jeszcze lepsze, jeśli zdecydujemy się na automat. Należy jednak pamiętać, że w pucharze biorą udział wyłącznie wersje podstawowe hot hatchów.

Obraz

Większa moc przekłada się na lepsze niż w Mini przyspieszenie. Włoszka ze startu zatrzymanego osiąga 100 km/h w 6,0 s. Jej prędkość maksymalna wynosi 244 km/h. Dobre osiągi to także zasługa 6-biegowego automatu TCT. Mini John Cooper Works w standardzie dysponuje 6-biegowym manualem - dla jednych to może być mocna strona tego samochodu, dla innych to automat Alfy Romeo będzie plusem.

Ceny w Polsce

By wskoczyć w sportowe fotele Mini John Cooper Works trzeba w polskim salonie zostawić kwotę minimum 129 700 zł. Giulietta Veloce tymczasem zaczyna się już od 113 tys. zł. Różnica jest więc wyraźna.

Wybierz

Z jednej strony mamy kultowe Mini, któremu mało który samochód dorównuje pod względem prowadzenia. Z drugiej strony za mniejszą kwotę możemy mieć mocną i zgrabną włoszkę z znacznie większym wnętrzem i automatyczną skrzynią TCT. Mógłbym tutaj przypomnieć osiągi obu maszyn, ale prawda jest taka, że w przypadku tego pojedynku, jeśli ktoś ma oddać głos na któreś z tych aut, do drugiego nie przekonają go osiągi. Żadnego z tych wozów nie kupuje się rozumem.

Jeśli jednak nie jesteście przekonani co do wyboru, który przed Wami stanął, zapraszam do naszych testów tych aut. Mini co prawda jest tu w wersji z automatem Steptronic, ale myślę, że mimo to da się poczuć ducha JCW i zrozumieć ten samochód. Alfa Romeo Giulietta to z kolei jeszcze Quadrifoglio Verde, czyli odmiana sprzed bardzo subtelnego liftingu. W niektórych przypadkach w porównaniu pojawiają się jej zdjęcia, ze względu na brak odpowiednich kadrów odmiany Veloce.

A zatem - niech wygra lepszy, bez względu na to, czy według Was oznacza to - szybszy, ładniejszy, tańszy, większy czy po prostu ten, o którym marzycie. Rzućcie jeszcze raz okiem na zdjęcia i podejmijcie decyzję. Ankietę znajdziecie pod fotografiami.

Obraz
Obraz

[polldaddy]9529408[/polldaddy]

Źródło artykułu:WP Autokult
Alfa RomeoMiniMini Cooper
Komentarze (23)