Przypakowany James Bond – Wheelsandmore Vanquish Stage 1 (2013)
Wheelsandmore jako pierwszy tuner zaproponował modyfikacje do nowiutkiego Astona Vanquisha. Przeróbki obejmują tylko mechanikę brytyjskiego coupé, a dzięki nim silnik Vanquisha jest wzmocniony o niespełna 30 KM.
20.02.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:14
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wheelsandmore jako pierwszy tuner zaproponował modyfikacje do nowiutkiego Astona Vanquisha. Przeróbki obejmują tylko mechanikę brytyjskiego coupé, a dzięki nim silnik Vanquisha jest wzmocniony o niespełna 30 KM.
Choćby w każdym kolejnym filmie James Bond jeździł Lexusem, Mercedesem czy Ferrari, i tak zawsze będzie kojarzony z samochodami marki Aston Martin. Brytyjska firma w ostatnich latach działa coraz prężniej, czego dowodem były nawet próby zbudowania wozu klasy LMP1 (niestety, nieudane). Tymczasem na drogi niedawno wypuszczono drugą generację modelu Vanquish. Auto o typowych dla Astona Martina liniach ma oczywiście adekwatny do swojego wyglądu silnik.
Pod maską siedzi widlasta 12-cylindrowa konstrukcja o objętości skokowej 5,9 l. Jak przystało na brytyjski wóz GT, motor nie ma żadnego doładowania, a moc czerpie tylko z objętości. A mocy jest niemało. 573 KM przy 6750 obr./min i 620 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 5500 obr./min są gwarancją, że auto dostarczy niezapomnianych wrażeń.
Być może nie każdemu przypadnie do gustu klasyczna automatyczna skrzynia biegów (jest na szczęście opcja ręcznej zmiany przełożeń), ale wynagrodzą to na pewno napęd na tylne koła i osiągi. Aby osiągnąć 100 km/h, maszyna potrzebuje tylko 4,10 s, a przyspieszanie kończy się dopiero przy 295 km/h.
Jeśli chodzi o parametry drogowe stuningowanego Astona, to trzeba powiedzieć, że Wheelsandmore na razie wpłynęło na nie tylko symbolicznie. Prędkość maksymalna wzrosła o 3 km/h za sprawą nowego ECU, które z jednostki silnikowej wyciska kolejne 27 KM mocy (razem 600 KM) i 20 Nm momentu obrotowego.
Niektóre zagraniczne serwisy podają, że moc jednostki wzrosła o 40 KM w wyniku m.in. montażu sportowego układu wydechowego. Na stronie internetowej tunera jest co prawda napis „Exhaust for Aston Martin Vanquish 2013” i poniżej wymienione są dostępne układy wydechowe, ale wyraźnie jest zaznaczone, że są one przeznaczone do poprzednika prezentowanego wozu.
Do obu Vanquishów dostępne są za to felgi 6Sporz[sup]2[/sup] o średnicy 20” i 21”. Niezależnie od średnicy przednie obręcze mają szerokość 9,5”, a tylne 12,0”. Do wyboru są trzy konfiguracje materiałowe: z kompozytową tarczą, obręczą lub całkowicie kompozytowe. Opony mają rozmiar 255/30 z przodu i 305/25 z tyłu.
Dane techniczne
- Typ: V12
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 5935 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 600 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 101,10 KM/l (seryjny – 96,55 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 620 Nm
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 398 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
- Koła przednie: 9,5 x 20” (21”) 6Sporzsup2/sup
- Koła tylne: 12,0 x 20” (21”) 6Sporzsup2/sup
- Opony przednie: 255/30 R 20 (21)
- Opony tylne: 305/25 R 20 (21)
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1804 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,01 kg/KM (seryjny – 3,15 kg/KM)
- Długość: 4720 mm
- Szerokość: 1950 mm
- Wysokość: 1294 mm
- Rozstaw osi: 2740 mm
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: 298 km/h
Źródło: Wheelsandmore