Przygotuj się na kolejki po nowe Renault Megane R.S. Jest tańsze od konkurencji

Francuzi długo kazali nam czekać na nowe wcielenie Megane R.S. Teraz, w dwa lata po premierze czwartej generacji kompaktu, Renault wprowadza jego ostrzejszą wersję na polski rynek. W porównaniu do możliwości cena jest okazyjna.

Renault Megane R.S. w kolorze "Orange Tonic".
Renault Megane R.S. w kolorze "Orange Tonic".
Źródło zdjęć: © Fot. Marcin Łobodziński
Michał Zieliński

08.05.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:41

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Oficjalna premiera najnowszego hot hatcha Renault miała miejsce podczas targów we Frankfurcie, choć producent zapowiadał samochód od dawna. Różnice między "cywilną" odmianą widać gołym okiem. Błotniki z przodu i z tyłu poszerzono o 60 i 45 mm w porównaniu do Megane GT. Większy jest wlot powietrza w przednim zderzaku, który przeprojektowano pod kątem wydajności aerodynamicznej. Za przednimi kołami znalazły się wyloty powietrza, z tyłu aktywny dyfuzor, do tego spojler i centralnie umieszczona końcówka wydechu.

Obraz
Obraz;

Zmiany nie kończą się na atrakcyjnym wyglądzie. Pod maską pięciodrzwiowego hatchbacka wylądował 1,8-litrowy, turbodoładowany silnik o mocy 280 KM. To ta sama jednostka, którą można znaleźć w Alpine A110. Zawieszenie dostało cztery ciśnieniowe poduszki hydrauliczne, pojawiły się też większe tarcze hamulcowe, które współpracują z zaciskami Brembo. Wisienką na torcie jest system czterech skrętnych kół 4Control i mechanizm różnicowy typu Torsen.

Sporo tego, ale mnogości ulepszeń nie widać w cenie. Podstawowa wersja Megane R.S. z manualną, 6-biegową przekładnią (tak, Renault nauczyło się z błędu, jaki popełnili w wypadku Clio) będzie kosztować 124 900 zł. Jest to 3 tys. zł mniej niż Volkswagen życzy sobie za słabszego Golfa GTI Performance. Dalej różnica tylko rośnie. Francuski kompakt kosztuje 20 tys. zł mniej kwota, na którą Hyundai wycenił słabszego i30 N Performance i 15 tys. zł mniej niż trzeba wydać na słabszego Peugeota 308 GTi.

Renault Megane R.S. - ceny
Renault Megane R.S. - ceny© Fot. Marcin Łobodziński

Auto będzie dostępne także z 6-stopniową skrzynią EDC, do której dopłata wyniesie 7 tys. zł. Przed końcem 2018 roku pojawi się również wersja "Trophy". Silnik będzie generował 300 KM, maksymalny moment obrotowy wzrośnie do 400 Nm (z 390), a w standardzie znajdzie się bardziej wyczynowe zawieszenie Cup, dostępne w zwykłym R.S. jako opcja.

Cena i osiągi na papierze to jedno, wrażenia z jazdy to drugie. Poprzednikom nie można było wiele zarzucić, a nowa generacja zapowiada się jeszcze lepiej. Na ostateczny werdykt przyjdzie jednak jeszcze trochę poczekać. Jeśli okaże się, że Megane R.S. nie zawodzi i w tej kategorii, będziemy mogli mówić o prawdziwej okazji na rynku sportowych hatchbacków.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/12]
Komentarze (10)