Prawdziwe maszyny sportowe wolniejsze od hot hatcha ze stajni Mercedesa

Motoryzacja ewoluuje w ogromnym tempie. Może o tym świadczyć chociażby przepaść technologiczna dzieląca auta w różnym wieku. Najlepszym dowodem na to są osiągi hot hatchów, czyli samochodów znacznie tańszych niż luksusowe wozy sportowe z krwi i kości. Cennik Mercedesa-AMG A 45 4MATIC otwiera kwota 188 200 zł. Triumf nad jakimi autami w starciu 0-100 km/h zapewni nam ta suma?

Pamiętacie jeszcze Klasę A W168? Tak, tę, która przewróciła się w trakcie testu łosia. Oto trzecia generacja tego modelu w najmocniejszej wersji. Mercedes-AMG A 45 4MATIC to jeden z najszybszych hot hatchów, jakie są obecnie oferowane na rynku. Jego 2-litrowy silnik z doładowaniem generuje kosmiczne 381 KM, co pozwala z pomocą 7-stopniowej skrzyni DSC Speedshift AMG i napędu na cztery koła rozpędzić tego hatchbacka do 100 km/h w 4,2 s. To już okolice wyników sportowych maszyn z wyższej półki.
Pamiętacie jeszcze Klasę A W168? Tak, tę, która przewróciła się w trakcie testu łosia. Oto trzecia generacja tego modelu w najmocniejszej wersji. Mercedes-AMG A 45 4MATIC to jeden z najszybszych hot hatchów, jakie są obecnie oferowane na rynku. Jego 2-litrowy silnik z doładowaniem generuje kosmiczne 381 KM, co pozwala z pomocą 7-stopniowej skrzyni DSC Speedshift AMG i napędu na cztery koła rozpędzić tego hatchbacka do 100 km/h w 4,2 s. To już okolice wyników sportowych maszyn z wyższej półki.
Mariusz Zmysłowski

03.11.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:11

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Obraz
Ponieważ poza Mercedesem samochody uszeregowane są alfabetycznie, na pierwszy ogień idzie Alfa Romeo 8C Spider. Pod jej maską pracuje V8 o pojemności 4,7 l generujące 450 KM. Przyspieszenie do 100 km/h w tym wozie wynosi 4,4 s.
Ponieważ poza Mercedesem samochody uszeregowane są alfabetycznie, na pierwszy ogień idzie Alfa Romeo 8C Spider. Pod jej maską pracuje V8 o pojemności 4,7 l generujące 450 KM. Przyspieszenie do 100 km/h w tym wozie wynosi 4,4 s.
Obraz
Dalej mamy samochód Jamesa Bonda. Aston Martin DBS, bo o nim mowa, dysponuje potężnym V12 o pojemności 5,9 l. 517 KM generowane przez tę wolnossącą bestię rozpędzają ją do 100 km/h w 4,3 s.
Dalej mamy samochód Jamesa Bonda. Aston Martin DBS, bo o nim mowa, dysponuje potężnym V12 o pojemności 5,9 l. 517 KM generowane przez tę wolnossącą bestię rozpędzają ją do 100 km/h w 4,3 s.
Obraz
Kolejny samochód, który oberwie w starciu z hot hatchem Mercedesa to Audi R8 4.2 V8 FSI quattro S-Tronic z 2012 roku. Widlasta ósemka w w tym wozie generuje 430 KM. Z pomocą napędu na cztery koła i automatycznej przekładni S-Tronic motor ten katapultuje R8 do 100 km/h w 4,3 s. Szybko, ale A 45 robi to szybciej.
Kolejny samochód, który oberwie w starciu z hot hatchem Mercedesa to Audi R8 4.2 V8 FSI quattro S-Tronic z 2012 roku. Widlasta ósemka w w tym wozie generuje 430 KM. Z pomocą napędu na cztery koła i automatycznej przekładni S-Tronic motor ten katapultuje R8 do 100 km/h w 4,3 s. Szybko, ale A 45 robi to szybciej.
Obraz
Bentley Continental GT to stylowe gran turismo z potężnym agregatem o pojemności 6 l. 590 KM i 720 Nm nie wystarczą jednak by wygrać starcie w sprincie z hot hatchem Mercedesa. Bentley rozpędza się do 100 km/h w 4,5 s.
Bentley Continental GT to stylowe gran turismo z potężnym agregatem o pojemności 6 l. 590 KM i 720 Nm nie wystarczą jednak by wygrać starcie w sprincie z hot hatchem Mercedesa. Bentley rozpędza się do 100 km/h w 4,5 s.
Obraz
Tak, również BMW M4 może ulec hatchbackowi ze Stuttgartu. 431-konne M4 z ręczną skrzynią biegów potrzebuje na rozpędzenie do 100 km/h 4,3 s.
Tak, również BMW M4 może ulec hatchbackowi ze Stuttgartu. 431-konne M4 z ręczną skrzynią biegów potrzebuje na rozpędzenie do 100 km/h 4,3 s.
Obraz
Tutaj wyjątkowo cofamy się w czasie znacznie dalej niż kilka lat. Ferrari 288 GTO produkowane było w latach 1984-1987. AMG A 45 dzieli więc od tej maszyny około 30 lat. W swoim czasie był to flagowy okręt Ferrari. 288 GTO to poprzednik takich maszyn jak F40, Enzo i LaFerrari. Trzeba było 3 dekad, żeby kompaktowy hot hatch dysponował lepszymi osiągami niż topowy wóz egzotycznej marki z Maranello. 288 GTO rozwijało 400 KM i osiągało 100 km/h w 4,8 s.
Tutaj wyjątkowo cofamy się w czasie znacznie dalej niż kilka lat. Ferrari 288 GTO produkowane było w latach 1984-1987. AMG A 45 dzieli więc od tej maszyny około 30 lat. W swoim czasie był to flagowy okręt Ferrari. 288 GTO to poprzednik takich maszyn jak F40, Enzo i LaFerrari. Trzeba było 3 dekad, żeby kompaktowy hot hatch dysponował lepszymi osiągami niż topowy wóz egzotycznej marki z Maranello. 288 GTO rozwijało 400 KM i osiągało 100 km/h w 4,8 s.
Obraz
Również Ferrari 360 Modena o mocy 399 KM nie wygrałaby w sprincie do 100 km/h z Mercedesem-AMG A 45. Obecnie jedno z najbardziej przystępnych cenowo używanych Ferrari osiąga 100 km/h w 4,5 s.
Również Ferrari 360 Modena o mocy 399 KM nie wygrałaby w sprincie do 100 km/h z Mercedesem-AMG A 45. Obecnie jedno z najbardziej przystępnych cenowo używanych Ferrari osiąga 100 km/h w 4,5 s.
Obraz
Jeszcze nowszym, ale też cięższym Ferrari, które nie dałoby rady klasie A jest 612 Scaglietti. Pod maską tego wielkiego GT pracuje V12 o pojemności 5,7 l. 540 KM generowanych przez ten motor rozpędza 612 do 100 km/h w 4,3 s.
Jeszcze nowszym, ale też cięższym Ferrari, które nie dałoby rady klasie A jest 612 Scaglietti. Pod maską tego wielkiego GT pracuje V12 o pojemności 5,7 l. 540 KM generowanych przez ten motor rozpędza 612 do 100 km/h w 4,3 s.
Obraz
W walce z hot hatchem mercedesa oberwie się także Lamborghini. Gallardo z zamkniętym nadwoziem jest szybsze do 100 km/h, ale już wersja Spyder z motorem o mocy 520 KM przez dodatkowe kilogramy potrzebuje minimalnie więcej czasu na rozpędzenie. 100 km/h pojawi się na prędkościomierzu po 4,3 s od startu.
W walce z hot hatchem mercedesa oberwie się także Lamborghini. Gallardo z zamkniętym nadwoziem jest szybsze do 100 km/h, ale już wersja Spyder z motorem o mocy 520 KM przez dodatkowe kilogramy potrzebuje minimalnie więcej czasu na rozpędzenie. 100 km/h pojawi się na prędkościomierzu po 4,3 s od startu.
Obraz
Maserati GranTurismo MC Line to stosunkowo nowy sportowy wóz. Jego 4,7-litrowe V8 rozwija 450 KM i każdy, kto słyszał tę maszynę na żywo wie, że ten motor to prawdziwa bestia. Nie zmienia to faktu, że do setki skuteczniejszym sprinterem jest AMG A 45. Maserati potrzebuje na rozpędzenie się do 100 km/h 4,9 s.
Maserati GranTurismo MC Line to stosunkowo nowy sportowy wóz. Jego 4,7-litrowe V8 rozwija 450 KM i każdy, kto słyszał tę maszynę na żywo wie, że ten motor to prawdziwa bestia. Nie zmienia to faktu, że do setki skuteczniejszym sprinterem jest AMG A 45. Maserati potrzebuje na rozpędzenie się do 100 km/h 4,9 s.
Obraz
W stawce sportowych wozów nie mogło też zabraknąć 911. Najnowsza generacja 991 w wersji z napędem na cztery koła i skrzynią PDK rozpędza się do 100 km/h w 4,7 s. Co ciekawe, Porsche jest lżejsze od Klasy A. Różnica na niekorzyść 911 jest za to w mocy. 911 Carrera 4 dysponuje 350 KM, a Mercedes 381 KM.
W stawce sportowych wozów nie mogło też zabraknąć 911. Najnowsza generacja 991 w wersji z napędem na cztery koła i skrzynią PDK rozpędza się do 100 km/h w 4,7 s. Co ciekawe, Porsche jest lżejsze od Klasy A. Różnica na niekorzyść 911 jest za to w mocy. 911 Carrera 4 dysponuje 350 KM, a Mercedes 381 KM.
Obraz
Na koniec hardkorowa odmiana Porsche 911 generacji 996. Ten model to prawdziwy torowy wojownik. Jednak w starciu z A 45 na prostej przegra w sprincie do setki. 380-konny bokser rozpędza go do 100 km/h w 4,4 s.
Na koniec hardkorowa odmiana Porsche 911 generacji 996. Ten model to prawdziwy torowy wojownik. Jednak w starciu z A 45 na prostej przegra w sprincie do setki. 380-konny bokser rozpędza go do 100 km/h w 4,4 s.

Gorsze czasy przyspieszenia do 100 km/h nie oznaczają naturalnie, że te sportowe maszyny są gorsze od hot hatcha. Dopiero jazda po krętym torze obnaża prawdziwe słabości samochodów, a tym naprawdę szybkim pozwala się wybić. Nie zmienia to faktu, że obecnie produkuje się wozy bazujące na zwykłych kompaktach, które osiągami dorównują znacznie bardziej egzotycznym maszynom.

Obraz
Źródło artykułu:WP Autokult
Aston MartinBentleyFerrari
Komentarze (30)