Poznaliśmy polskie ceny DS3 Crossbacka i są wysokie
Drugi model DS stworzony od podstaw wchodzi na polski rynek. DS3 Crossback to miejski crossover, który wyróżnia się awangardową stylistyką. Początkowo w Polsce będzie dostępny w 4 wersjach wyposażeniowych i z 5 wariantami silnikowymi.
22.03.2019 | aktual.: 28.03.2023 11:30
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
We wrześniu 2018 roku marka DS pokazała drugi swój samochód zaprojektowany od podstaw. Po modelu DS7 Crossback przyszedł czas na crossovera segmentu B i tym właśnie jest DS3 Crossback. Polscy klienci będą mieli w czym wybierać, choć wersja elektryczna zadebiutuje u nas z opóźnieniem. Ceny modelu zaczynają się od 94 900 zł.
Za tyle dostajemy bazową wersję Chic z 1,2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 100 KM i 6-biegową skrzynią manualną. Na pokładzie bez dopłaty znajdzie się m.in. klimatyzacja manualna, radio EDG RCE, lusterka boczne sterowane elektrycznie oraz DS Access. Wybierając odmianę So Chic (od 106 400 zł) dostajemy dodatkowo 17-calowe felgi aluminiowe, bezramkowe lusterko wewnętrzne, klimatyzację automatyczyną i czujniki parkowania z tyłu.
Poziom wyżej jest agresywniej wyglądający Performance Line. Kosztuje przynajmniej 111 900 zł i dodatkowo oferuje m.in. sportową kierownicę skórzaną, aluminiowe nakładki na pedały, reflektory DS Matrix, światła LED z tyłu i specjalne, aluminiowe felgi. Topowa odmiana to Grand Chic, która ma takie udogodnienia jak czujniki parkowania z przodu i z tyłu czy bezprzewodową ładowarkę do smartfonu. Jest dostępna tylko z mocniejszymi motorami i ceny startują od 144 400 zł.
Początkowo DS3 Crossback będzie występował w pięciu wariantach silnikowych. Paleta "benzyniaków" to 1,2 PureTech dostępny z różnymi mocami: 100 KM, 130 KM lub 155 KM. Ten pierwszy może być parowany tylko z 6-biegowym manualem, zaś pozostałe mają w standardzie 8-stopniowy automat. DS przewidział też 2 opcje wysokoprężne. Silnik 1,5 BlueHDI może mieć 100 KM lub 130 KM. Podobnie jak w przypadku benzynowych, słabszy wariant ma skrzynię manualną, a mocniejszy automatyczną.
Do oferty dołączy limitowana wersja La Premiere, która będzie dostępna tylko na początku sprzedaży oraz elektryczny E-Tense. Nie wiemy, kiedy wersja na prąd trafi do sprzedaży, ale znamy jej specyfikację. Na jednym ładowaniu przejedzie ponad 300 km w cyklu WLTP, naładowaniu baterii do 80 proc. zajmuje 30 minut, a silnik ma moc 136 KM.