Porsche Macan - macamy Macany, czyli co się zmieniło
Produkowany od roku 2013 Porsche Macan to kompaktowy SUV, który jest drugim autem niemieckiej marki w tym segmencie, zajmując miejsce obok większego Cayenne. Na początku miał się nawet nazywać Cajun, co było skrótem od "Cayenne Junior". Ostatecznie Porsche wybrało nazwę Macan, co oznacza tygrysa w języku indonezyjskim.
20.12.2021 | aktual.: 30.09.2022 15:10
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Porsche Macan - test wideo
Co ciekawe, samochód od momentu wprowadzenia na rynek kupiło na całym świecie około 600 tys. osób, a około 80 proc. z tego to byli nowi klienci marki. W 2019 roku model przeszedł jeden gruntowny faceliftig, a w 2021 Porsche postanowiło znowu wprowadzić kolejne poprawki, dzięki którym ten samochód miał być nie tylko dalej hitem sprzedaży, ale jednocześnie pożegnaniem ze spalinowymi napędami, bo jak być może wiecie, w przyszłym roku do oferty ma trafić elektryczna odmiana Macana, która po pewnym czasie na dobre wykoleguje spalinowe wersje.
Co ciekawe nie będzie już Macana Turbo, bo w najnowszej generacji zaszczytne pierwsze miejsce zajmuje teraz GTS. Idąc tropem nazewnictwa Taycana, można się spodziewać, że rolę najmocniejsze odmiany, czyli Turbo, a może i Turbo S, przejmie niebawem wspomniany elektryczny Macan. Nie oznacza to jednak, że GTS jest wolny, bo silnik 2.9 wyciąga aż 440 KM, czyli tyle, co w pierwszej generacji silnik 3.6 V6.
Dziś postanowiłem jednak sprawdzić dla was, co zmieniło się na przestrzeni lat w generacjach Macana. Przed wami pierwszy odcinek serii "Jeden na jednego - generacje", a w roli głównej Porsche Macan 2.0.