Więcej mocy i szybsza skrzynia biegów. Porsche Macan GTS przeszło facelifting
Po standardowych odmianach przyszedł czas także na wersję GTS. Ostrzejsze wydanie Macana przy okazji liftingu zyskało więcej mocy i sprawniej działającą, automatyczną przekładnię PDK, dzięki czemu stało się jeszcze atrakcyjniejszą ofertą dla klientów poszukujących szybkiego crossovera.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wariant GTS w cenniku Porsche plasuje się pomiędzy wersjami S oraz Turbo. To złoty środek, który pozwala połączyć praktyczność i wygodę z więcej niż wystarczającymi osiągami. 2,9-litrowy silnik V6, który drzemie pod maską, generuje teraz równe 380 KM mocy i 519 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To o 15 KM i 19 Nm więcej niż dotychczas.
Lepsze parametry jednostki napędowej sprawiły, że konieczne okazało się ponowne zestrojenie dwusprzęgłowej, automatycznej przekładni PDK, która teraz, dzięki nowemu oprogramowaniu pracuje szybciej i bardziej zdecydowanie. Dzięki temu Macan GTS jest w stanie osiągać setkę w czasie 4,5 sekundy i rozpędzać się nawet do 261 km/h.
Klienci, którzy zdecydują się na to wydanie, mogą liczyć na adaptacyjne, pneumatyczne zawieszenie i 20-calowe felgi o specjalnym wzorze zarezerwowanym dla GTS-a. Za obręczami skrywają się wydajne hamulce z tarczami o średnicy 360 mm z przodu i 330 mm z tyłu. Chętni mogą opcjonalnie zdecydować się na jeszcze większe alternatywy - odpowiednio 390 mm oraz 356 mm lub całkowicie ceramiczny zestaw dla najbardziej wymagających.
Jeśli chodzi o prezencję, Macan GTS wyróżnia się na tle niższych odmian przede wszystkim dodatkowym ospojlerowaniem w postaci dokładek zderzaków i progów, a także ciemnymi ramkami reflektorów, czy lakierowanymi na czerwono zaciskami hamulców. Auto brzmi też agresywniej, dzięki sportowemu układowi wydechowemu.
Kabina przywita nas natomiast połaciami skóry i Alcantary, które przełamane zostały czerwonymi przeszyciami i wstawkami z aluminium. Jak przystało na Porsche - luksus idealnie łączy się tu ze sportowym charakterem. Ci, którzy chcą się o tym przekonać, mogą już składać zamówienia. W Niemczech auto zostało wycenione na 77 880 euro, co stanowi równowartość około 330 tysięcy złotych.