Porsche 718 Cayman/Boxster T. Mniej wygód, większa cena
Po ciepłym przyjęciu 911 w wersji T, Porsche rozszerza ofertę na modele 718 Cayman/Boxster. Tak jak w przypadku kultowego Neunelfera, wersja T ma dostarczyć jak najczystsze wrażenia z jazdy.
19.12.2018 | aktual.: 28.03.2023 12:21
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zarówno w przypadku Caymana, jak i Boxstera, wersje T oferowane są z bazowym (czyt. wystarczającym) silnikiem czterocylindrowym o pojemności 2 l, generującym 300 KM i 380 Nm momentu obrotowego. Jednostka może być połączona z sześciostopniową przekładnią manualną lub dwusprzęgłową skrzynią PDK.
Do 96 km/h auta przyspieszają w 4,9 s (manual) lub w 4,7 s (PDK). W trybie sport plus ta wartość spada do 4,5 s, a prędkość maksymalna to 275 km/h.
Egzemplarze w wersji T mają standardową jednostkę napędową, lecz producent zamontował w nich Porsche Active Suspension Management, czyli adaptacyjne amortyzatory, które obniżają auto o 20 mm. Dodatkowo na liście wyposażenia znajdziemy aktywne mocowania jednostki napędowej, dyferencjał o ograniczonym poślizgu oraz aktywne wektorowanie momentu obrotowego.
The new Porsche 718 Boxster T and 718 Cayman T. First Driving Footage.
Różnice stylistyczne są małe. Mówimy o szarych felgach w rozmiarze 20 cali, czarnych końcówkach układu wydechowego czy pasach na boku nadwozia. W kabinie za to pozbyto się klamek na rzecz opasek oraz zlikwidowano system multimedialny. Na szczęście może być on zainstalowany za darmo.
Przedstawiciele marki twierdzą, że wersja T będzie droższa o 5 do 10 proc. w stosunku do bazowego 718. Ceny standardowych wersji zaczynają się od 239 470 zł za Caymana.