Polskie solarisy na gaz trafią do Madrytu. Hiszpanie zamówili aż 250 sztuk
Autobusy Solarisa to częsty widok na ulicach wielu europejskich miast. Niebawem pojawią się one również w Madrycie. Stolica Hiszpanii zamówiła aż 250 pojazdów - wszystkie z napędem na gaz ziemny CNG.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Empresa Municipal de Transporte (EMT) Madrid jest drugim największym operatorem transportu publicznego w Europie. Celem przedsiębiorstwa na najbliższą przyszłość jest oparcie floty wyłącznie o pojazdy z ekologicznym napędem: elektrycznym, hybrydowym lub gazowym. Realizację planu wspomogą nowe autobusy Solaris Urbino 12 na gaz CNG.
Zobacz także
To wynik rozpisanego niedawno przetargu na zakup 520 pojazdów zasilanych gazem. Prawie połowę z nich dostarczy polski producent. Wartość zamówienia opiewa na imponującą kwotę 73,4 mln euro, a pierwsze kilkadziesiąt sztuk ma wyjechać na ulice Madrytu jeszcze w 2021 roku. Pozostałe będą stopniowo uzupełniać flotę aż do końca 2023 roku.
12-metrowe solarisy zamówione przez EMT Madrid będą napędzane 325-konnym silnikiem przystosowanym do zasilania gazem ziemnym CNG gromadzonym w 5 zbiornikach o łącznej pojemności 1575 litrów. Maksymalny zasięg na jednym tankowaniu to około 400 km. Na pokładzie znajdzie się m.in. klimatyzacja, złącza USB do ładowania smartfonów, monitoring i pokładowe systemy bezpieczeństwa.
Co ciekawe, to nie pierwsza współpraca Solarisa z Hiszpanią. Polskie autobusy z napędem gazowym, elektrycznym i hybrydowym jeżdżą już po ulicach wielu tamtejszych miast. Żadne z dotychczasowych zamówień nie było jednak tak duże jak w przypadku EMT Madrid.