Piekielnie mocna Vespa z Niemiec
Jeżeli kojarzycie skutery Vespa z eleganckimi pojazdami służącymi do wyjazdów na popołudniową kawę w centrum miasta, to zapomnijcie na chwilę o tym obrazie. Oto niestandardowa interpretacja Vespy niemieckiego warsztatu Scooter and Service.
15.04.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:29
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Skutery kojarzą się z pojazdami służącymi tylko do przemieszczenia się z punktu A do B. Ich osiągi z pewnością nie są tym, czym ich użytkownicy mogą się chwalić. Ale czy rzeczywiście warto tak generalizować? Jak się okazuje, niekoniecznie.
38 KM w Vespie. Niemożliwe? A jednak! Przy masie równej 90 kg na sucho przejażdżka skuterem o tej mocy może dostarczyć wielu pozytywnych emocji. Warsztat Scooter and Service skupił się na tworzeniu podzespołów specjalnie dla tego projektu lub dopasowaniu części z innych motocykli.
Pomysłodawcy zapożyczyli m.in. chłodzony cieczą silnik z Husqvarny WR250 i chłodnicę z Kawasaki ZX-R1100. Poza tym z przodu zastosowano amortyzator Bitubo, a z tyłu Stage 6. Wydech powstał z 51 pospawanych ze sobą elementów.
Również malowanie tej Vespy sprawia, że jest interesująca. Dzięki czarnemu matowi i chromowaniu niektórych elementów skuter może spodobać się wielu osobom.
Tego projektu nie można kupić, ale może być inspiracją i dowodem na to, że skuter wcale nie musi być nudny.