Test wideo: Peugeot 508 SW Hybrid - brakuje w nim kropki nad "i"
Peugeot 508 SW to przede wszystkim bardzo ładne kombi, które w wersji hybrydowej staje się też bardziej ekologiczne. Czy silnik elektryczny wart jest dodatkowych pieniędzy?
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Peugeot 508 SW Hybrid – test wideo
Peugeot 508 SW to naprawdę interesujące kombi. Nie jest to największy ani najtańszy samochód w segmencie. Jak w momencie premiery przyznawał sam Peugeot - ten samochód miał przełamać nudę na rynku i przede wszystkim wyglądać. Mniejszy samochód ma lepsze proporcje.
Jeśli uważacie, że przestrzeń w środku - zwłaszcza na szerokość - i cena w samochodzie to priorytet, Peugeot 508 nadal może wam się podobać, ale raczej go nie wybierzecie. Tu chodzi o to, że można go rozpoznać z bardzo daleka, ale i z bliska cieszy oko mnóstwem detali. To bezramkowe szyby, ciekawe faktury we wnętrzu, aluminiowe przyciski i fotele o sportowym zacięciu. Tego nie dostaniemy w większości segmentu D.
Peugeot 508 SW występuje też w wersji plug-in hybrid, która nie ogranicza przestrzeni w bagażniku - nadal jego pojemność wynosi 530 l. Taki wariant - połączenie silnika benzynowego 1.6 z elektrycznym - rozwija łączną moc 225 KM. Z akumulatorem o pojemności 11,8 kWh Peugeot 508 może przejechać całe 52 km wyłącznie na silniku elektrycznym.
Jak można się spodziewać, różnica w cenie pomiędzy 1.6 o mocy 180 KM a wersją hybrydową jest spora. To 25 tys. zł więcej. Czy więc hybrydę można rozpatrywać w kategoriach jakiejkolwiek oszczędności, która kiedyś się zwróci? To zależy. Odpowiedzi w filmie.