Nowy Peugeot 308 nie jest tani, ale nadrabia wyposażeniem. Znamy polskie ceny

Nowa odsłona Peugeota 308 jest już dostępna w polskich salonach. Francuska marka konsekwentnie przyzwyczaja nas do stosunkowo wysokich cen. Nie inaczej jest w tym przypadku. Trzeba jednak przyznać, że auto kusi wyposażeniem i bogatą gamą wersji do wyboru.

Nowy 308 kosztuje sporo, ale rozpieszcza wyposażeniem
Nowy 308 kosztuje sporo, ale rozpieszcza wyposażeniem
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Peugeot
Aleksander Ruciński

13.07.2021 | aktual.: 14.03.2023 15:53

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Chętni na nowego Peugeota 308 mogą już składać zamówienia. Muszą jednak przygotować się na spore wydatki. 87 800 zł to minimum, które pozwoli nabyć bazową wersję Active Pack z benzynowym silnikiem 1.2 o mocy 110 KM. Oferta napędów jest jednak znacznie bogatsza, wliczając w to także diesle i hybrydy typu plug-in.

Nowy Peugeot 308 - ceny minimalne wersji silnikowych

Benzyna:

  • 1.2 PureTech 110 KM M6 - od 87 800 zł
  • 1.2 PureTech 130 KM M6 - od 92 200 zł
  • 1.2 PureTech 130 KM EAT8 - od 100 700 zł

Diesel:

  • 1.5 BlueHDI 130 KM M6 - od 102 000 zł
  • 1.5 BlueHDI 130 KM EAT8 - od 110 500 zł

Hybryda Plug-In:

  • 1.6 Hybrid 180 KM EAT8 - od 139 200 zł
  • 1.6 Hybrid 225 KM EAT8 - od 167 100 zł

Jak widać, tanio nie jest, choć za diesla należą się ukłony. W tym segmencie silniki wysokoprężne należą już do rzadkości. Brakuje za to nieco mocniejszych jednostek benzynowych. Poszukujący lepszych osiągów są więc skazani na kosztowne hybrydy z wtyczką.

Jeśli zaś chodzi o wyposażenie, gama jest całkiem bogata. Każdy powinien znaleźć coś dla siebie, choć już bazowe wydanie nie daje powodów do narzekań. Przynajmniej w kwestii komfortu i bezpieczeństwa. Esteci powinni natomiast rozejrzeć się za jedną z bogatszych odmian.

Peugeot 308 (2021)
Peugeot 308 (2021)© mat. prasowe / Peugeot

Nowy Peugeot 308 - wersje wyposażenia

  • Active Pack - od 87 800 zł - standardowo m.in. dwustrefowa klimatyzacja, przednie światła LED, czujniki parkowania z tyłu, system bezkluczykowy, multimedia z 10-calowym ekranem i Mirror Screen, felgi aluminiowe 16 cali (17 cali w hybrydzie), Peugeot i-cockpit, skórzana kierownica wielofunkcyjna, system automatycznego hamowania awaryjnego, system aktywnego monitorowania pasa ruchu.
  • Allure - od 101 900 zł - dodatkowo m.in. kamera cofania, przyciemniane szyby, półskórzana tapicerka, felgi aluminiowe 17 cali, system wykrywania pieszych, system oczyszczania powietrza, nawigacja satelitarna, ambientowe oświetlenie wnętrza.
  • Allure Pack - od 105 300 zł - dodatkowo m.in. adaptacyjny tempomat, ładowarka indukcyjna, monitorowanie martwego pola, monitorowanie ruchu poprzecznego,GT - od 123 900 zł - dodatkowo m.in. tapicerka z alkantary, matrycowe reflektory LED, i-cockpit 3D, felgi aluminiowe 18 cali, aluminiowe nakładki na pedały, ozdobne wstawki nadwozia i wnętrza
  • GT Pack - od 132 800 zł - dodatkowo m.in. system kamer 360 stopni, nagłośnienie Focal, fotele z podgrzewaniem i masażem, elektrycznie sterowany fotel kierowcy, Drive Assist z utrzymaniem środka pasa ruchu.

Jak nietrudno zauważyć, wyposażenie jest całkiem bogate. Warto wspomnieć, że niebawem do gamy dołączy także kombi, które powinno dostać podobne silniki i wersje, choć oczywiście w nieco wyższej cenie.

Komentarze (16)