Peugeot 208 R5 pod nową klasę rajdową [Paryż 2012]

Niedawno swoją oficjalną prezentację miał Peugeot 208 R2, jednak z najnowszych doniesień wynika, że Peugeot nie powiedział jeszcze ostatniego słowa w rajdach.

Peugeot 208 R5 pod nową klasę rajdową [Paryż 2012]
Rafał Warecki

28.09.2012 | aktual.: 12.10.2022 17:01

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Niedawno swoją oficjalną prezentację miał Peugeot 208 R2, jednak z najnowszych doniesień wynika, że Peugeot nie powiedział jeszcze ostatniego słowa w rajdach.

Na nadchodzących targach w Paryżu Peugeot zaprezentuje kolejną rajdową odmianę 208 R5, która wjedzie na rajdowe - asfaltowe i szutrowe - szlaki w połowie przyszłego roku (homologacja na klasę R5 rusza w kwietniu). Na razie poskąpiono informacji, ale wiadomo, że samochód ma być napędzany czterocylindrowym, turbodoładowanym silnikiem THP pojemności 1,6 l, mocy ponad 280 KM (przy 6000 obr./min.) i momencie obrotowym 400 Nm (przy 2500 obr./min.) przekazywanym przez pięciobiegową przekładnię sekwencyjną i osiowe mechanizmy różnicowe o ograniczonym poślizgu na wszystkie cztery koła. Samochód nie będzie miał centralnego dyferencjału.

Wizualnie oczywiście będzie rzucać się w oczy odpowiedni pakiet ospoilerowania czy zmodyfikowane, szersze nadkola skrywające odpowiednio dostosowany na potrzeby nowej klasy R5 układ zawieszenia i 18-calowe obręcze. Całość musi przekroczyć masę własną na poziomie 1200 kg.

Samochód na rajdowych trasach ma zastąpić model 207 Super 2000 i będzie startował między innymi w Intercontinental Rally Challenge, European Rally Championship czy Mistrzostwach Narodowych.

[aktualizacja 28 września]

Obraz

Dodano do galerii zdjęć Peugeota 208 R5 z targów w Paryżu.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/16]

Źródło: Peugeot

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)