Peugeot 208 Proto Pawła Dytko - testy na szutrze [wideo]
Stajnia Dytko Sport założona przez Pawła Dytko zbudowała kolejne po VW Polo Proto prototypowe auto rajdowe - tym razem jest to Peugeot 208 Proto. Wczoraj odbyły się pierwsze testy samochodu. Mamy dla was garść informacji i bogatą galerię.
01.02.2013 | aktual.: 13.10.2022 10:14
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Stajnia Dytko Sport założona przez Pawła Dytko zbudowała kolejne po VW Polo Proto prototypowe auto rajdowe - tym razem jest to Peugeot 208 Proto. Wczoraj odbyły się pierwsze testy samochodu. Mamy dla was garść informacji i bogatą galerię.
Prace nad kolejnym, rajdowym prototypem trwały od połowy listopada, kiedy to przywieziono z Francji zamówioną karoserię. Paweł Dytko i jego mechanicy bazowali na doświadczeniach zdobytych przy budowie poprzednich konstrukcji o nazwie VW Polo Proto i VW Polo Proto Racing. Jedno z tych aut zostało sprzedane do Hiszpanii, gdzie z powodzeniem jeździło w tamtejszych, asfaltowych mistrzostwach dopuszczających tego typu konstrukcje. Jeździł nim Eugenio Mantecon.
Wczorajsze testy odbyły się na autodromie Rakietowa we Wrocławiu i prowadził go szef stajni - Paweł Dytko. Samochód miał być testowany na zawieszeniu szutrowym, ale nagła zmiana pogody pozwoliła na użycie asfaltowej specyfikacji. Paweł Dytko jest bardzo zadowolony z samochodu.
Pierwsze wrażenia są więcej niż dobre. Samochód został przygotowany według nowych rajdowych przepisów dla grupy Open, dzięki czemu mogliśmy zamontować w nim zwężkę turbiny o średnicy 34 mm. Dzięki temu moc jest wystarczająca, a przy niskiej wadze auta (około 1250 kg) wrażenia z jazdy i przyspieszenie były OK.
Paweł Dytko
Najnowsze dzieło Dytko Sport zostało przygotowane z myślą o nieco zmodyfikowanej na ten sezon klasie Open w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. W tej klasie będą mogły startować m. in. samochody prototypowe, takie jak auto Pawła Dytko i choć nie będą klasyfikowane w generalce rajdu to na pewno dodadzą kolorytu krajowym mistrzostwom. Nie będą również dzielone na klasy ze względu na pojemność silnika.
Auto bazuje na podzespołach Mitsubishi Lancera Evo X. Z japończyka pochodzi m. in. zawieszenie i kompletny układ napędowy 4x4 z silnikiem wyposażonym wg. regulaminu PZM w 34 milimetrową zwężkę. Kolumny zawieszenia to produkt firmy Proflex. W opcji jest sekwencyjna skrzynia biegów. Co ciekawe, samochód już jest wystawiony na sprzedaż. Cena? 49 000 euro.
Stajnia Dytko Sport niebawem przeprowadzi kolejną sesję testową, tym razem na odcinku ulicznym z dużą ilością zakrętów. Kto będzie jeździł nowym tworem Pawła Dytko? Na razie nie wiemy. Polo Proto spodobało się w Hiszpanii, może 208 przypadnie do gustu któremuś z polskich kierowców.
Które Proto Wam podoba się bardziej?
[aktualizacja 8 luty 2013]
Peugeot 208 Proto właśnie przejechał kolejne kilometry testowe, tym razem na szutrowej nawierzchni. Paweł Dytko, który prowadził auto podczas sesji zorganizowanej pod Nysą twierdzi, że prototyp jeździ stabilniej na tej właśnie nawierzchni i zamierza rozwijać go w tej specyfikacji.
DYTKO SPORT - PEUGEOT 208 PROTO - GRAVEL TESTS
* Podziękowania dla Macieja Niechwiadowicza za udostępnienie zdjęć.*
Źródło: Dytko Sport