Peugeot 208 Pikes Peak - rajdowe F1 w wyścigu do chmur [wideo]
Pikes Peak International Hill Climb to jeden z najbardziej widowiskowych i niebezpiecznych rajdów na świecie. Jak co rok ponad setka kierowców stanie na starcie wyścigu do chmur, a wśród nich będziemy mogli oglądać Sébastiena Loeba w niewielkim Peugeocie 208. Zapowiada się słabo? Nie do końca - ten kompakt osiąga setkę w 1,8 s.
23.04.2013 | aktual.: 10.10.2022 10:42
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Pikes Peak International Hill Climb to jeden z najbardziej widowiskowych i niebezpiecznych rajdów na świecie. Jak co rok ponad setka kierowców stanie na starcie wyścigu do chmur, a wśród nich będziemy mogli oglądać Sébastiena Loeba w niewielkim Peugeocie 208. Zapowiada się słabo? Nie do końca - ten kompakt osiąga setkę w 1,8 s.
Pikes Peak International Hill Climb, często nazywany wyścigiem do chmur, to jedna z imprez, których nie zwykło się szczególnie reklamować. Jego trasa mierząca prawie 20 km, udekorowana 156 zakrętami i serpentynami, wymaga od zawodników maksimum koncentracji i wysiłku. Są to elementy niezbędne, aby w całości dojechać do mety, która znajduje się na wysokości 4300 m n.p.m.
Wśród kilkunastu klas, na które podzielone są zespoły, najciekawiej prezentuje się grupa Unlimited. W tym roku wystartuje w niej Sébastien Loeb. Francuz ma zamiar powtórzyć wyczyn Ariego Vatanena, który w roku 1987 wygrał ten rajd za kierownicą Peugeota 205 T16. Loeb wystartuje mocno zmodyfikowanym Peugeotem 208, który wyglądem oraz osiągami przypomina raczej auta rajdowej grupy B niż znanego z salonów francuskiego mieszczucha.
Samochód jest napędzany silnikiem benzynowym V6, który dzięki pomocy dwóch turbosprężarek osiąga moc 875 KM. Motor został umieszczony pomiędzy osiami auta, a napęd przekazywany jest na wszystkie koła. Wóz waży zaledwie 875 kg, prawdopodobne jest więc, że start w Pikes Peak nie będzie dla Loeba nudną przejażdżką.
Pierwsza setka na liczniku pojawia się już po 1,8 s, a 3 s później samochód pędzi już 200 km/h. Wprawdzie przyspieszenie kończy się na 240 km/h, jednak patrząc na czasy przyspieszeń, można się spodziewać, że po części może to być skutek zastosowania bardzo krótkiej skrzyni biegów. Prędkość maksymalna jest osiągana w zaledwie 7 s.
La 208 T16 Pikes Peak se dévoile !
Źródło: Carscoops